شناسهٔ خبر: 36901237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه با مبارزه با فساد

رئیس دادگستری شهرستان خاتم، گفت: توقع مردم از دستگاه قضا اجرای عدالت است و تحول قوه قضاییه توانسته با اجرای عدالت و مبارزه با فساد، رضایتمندی و اعتماد مردم به‌نظام اسلامی را افزایش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خاتم، علی‌اکبر واعظ دهنوی در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان خاتم بیان داشت: برای تحقق عدالت و امنیت و حاکمیت آن در روابط جامعه بشری، پیامبران و کتب آسمانی فرستاده‌شده‌اند تا با هدایت انسان‌ها راه حق و باطل را به آن‌ها نشان دهند .

وی افزود: اصل قضاوت برای خدا است، بعد این منصب به انبیاء الهی رسیده است؛ هیچ بشری نمی‌تواند بر دیگری قدرت داشته باشد و قضاوت نماید، مگر اینکه حکم به این رسالت خطیر از سوی ولایت داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از تقویت برنامه‌های دادگستری خبر داد و اظهار داشت: تکریم ارباب‌رجوع، ملاقات مردمی، حضور مستمر کادر قضایی در مساجد و اماکن عمومی جهت بالا بردن آگاهی‌های حقوقی، برگزاری جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم و استفاده بهینه از ظرفیت سمن‌ها برنامه‌هایی است که باید بیش‌ازپیش تقویت شود.

این مقام قضایی در خصوص عملکرد دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خاتم یادآور شد:  در دوران تصدی نزدیک به 25  درصد کاهش پرونده‌های مسن، کاهش ورودی و مانده که از تأکیدات رئیس دستگاه قضا بود در دادسرای این حوزه قضایی انجام شد و در مدت یک سال تصدی دادستانی تعداد 330فقره موجودی پرونده کاهش‌یافته است.

وی  ابراز داشت: اتاق مشاوره قضایی با حضور وکلا و تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال نیز ازجمله اموری است باقدرت بیشتر دنبال خواهد شد.

واعظ، عنوان کرد: حس مسئولیت‌پذیری، داشتن انگیزه برای خدمت، روحیه مشارکت و هم‌گرایی و هم‌افزایی بین کارکنان اداری و قضائی، بحث قدرت تعامل مهم‌ترین عامل برای توجیه و تعامل با ارباب‌رجوع از شاخصه‌های مثبت این حوزه قضایی است.

انتهای پیام/3404

نظر شما