شناسهٔ خبر: 36858336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

آنفلوآنزا در کمین افراد پرخطر / داروی آنفلوآنزا به میزان کافی موجود است

50132

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت:این آنفلوآنزا برای افراد پرخطر از جمله کودکان زیر 2 سال ، افراد سالمند و زنان باردار بخصوص سه ماه دوم و سوم، بیماران قلبی و ریوی و افرادی که سیستم بدنی ضعیفی دارند بسیار خطرناک است.

صاحب‌خبر -

فرزین رضاعی در برنامه تلویزیونی «گفتمان»، اظهار کرد: دو نوع آنفلوآنزا وجود دارد که یکی از آن ها آنفلوآنزای فصلی است که علائم آن به صورت تدریجی است و مرگ و میری نیز ندارد و آن را آنفلوآنزا تیپB  می نامیم. اما آنفلوآنزایی که در این دوره موجب نگرانی مردم شده آنفلوآنزای تیپ A  بوده که انواع مختلفی دارد.

وی به آنفلوآنزای H1N1 اشاره کرد و افزود: این آنفلوآنزا از انسان به انسان منتقل می شود که مربوط به آنفلوآنزای پرندگان نیست و خوشبختانه موردی از این آنفلوآنزا در سطح استان شناسایی نشده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: آنفلوآنزای H1N1 نسبت به آنفلوآنزای فصلی متفاوت است چراکه این آنفلوآنزا بسیار سریع و به صورتی ناگهانی در بدن افراد شروع می شود.

رضاعی با اشاره به اینکه تپ شدید، سرفه و گلو درد از علائم این آنفلوآنزا است، بیان کرد:  آبریزش و عطسه در آنفلوآنزا H1N1 کمتر مشاهده می شود.

وی ذکرد: این آنفلوآنزا برای افراد پرخطر از جمله کودکان زیر 2 سال ، افراد سالمند و زنان باردار بخصوص سه ماه دوم و سوم، بیماران قلبی و ریوی و افرادی که سیستم بدنی ضعیفی دارند بسیار خطرناک است لذا در خواست داریم این افراد تمام موارد بهداشتی را رعایت و پیشگیری های لازم را انجام دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه داروی آنفلوآنزا به میزان کافی در کردستان موجود است، عنوان کرد: توزیع داروی آنفلوآنزا به مراکز درمانی به عهده معاونت بهداشتی دانشگاه است که در حال حاضر به اندازی 600 مورد موجودی دارو داریم.

رضاعی افزود: براساس نمونه های گرفته شده خوشبختانه موج شدت آنفلوآنزا در استان کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان کردستان 219 نفر مشکوک به آنفلوآنزا در مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد 50 نفر مثبت بوده و هفت نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام

نظر شما