شناسهٔ خبر: 36856029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳۹ نفر در خراسان شمالی داوطلب انتخابات مجلس شدند

بجنورد-ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: با پایان یافتن مهلت یک هفته‌ای نام‌نویسی از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۳۹ نفر در حوزه‌های انتخابیه این استان ثبت‌نام کردند.

صاحب‌خبر -

ولی الله حیاتی، شنبه‌شب به خبرنگار ایرنا گفت: در مجموع، ۱۲۰ مرد و ۱۹ زن در حوزه‌های سه‌گانه انتخابیه این استان برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۸۸ نفر در حوزه انتخابیه بجنورد، ۲۶ نفر در حوزه اسفراین و ۲۵ نفر در حوزه انتخابیه شیروان ثبت نام کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به ثبت نام بانوان، خاطرنشان کرد: از مجموع ثبت نام کنندگان، در حوزه انتخابیه بجنورد ۱۳ نفر، در اسفراین یک نفر و در شیروان پنج نفر از بانوان هستند.

کار نام‌نویسی از داوطلبان نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دهم آذرماه در کشور آغاز شد که امروز ۱۶ آذرماه به پایان رسید.

نام‌نویسی داوطلبان نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در استان خراسان شمالی از ۱۵ آذر آغاز شده که به مدت یک هفته ادامه دارد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در این مجلس نیز در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

نظر شما