شناسهٔ خبر: 36835248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت‌نام داوطلبان مجلس در خراسان شمالی به ۸۶ رسید + حواشی

تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس در خراسان شمالی پس از ۶ روز ثبت‌نام به ۸۶ رسید و در این روز نیز حواشی خاصی در ستادهای ثبت‌نام داوطلبان وجود داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ششمین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین روز ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه بجنورد و خراسان شمالی به‌پایان رسید.

ولی‌الله حیاتی در پایان مهلت ثبت‌نام در این روز گفت: امروز ۲۳ نفر برای اعلام داوطلبی نمایندگی مجلس در مراکز حوزه‌های انتخابیه سه‌گانه خراسان شمالی حاضر شدند و ثبت‌نام خود را انجام دادند.

وی در تشریح وضعیت این افراد خاطرنشان کرد: از مجموع ثبت‌نام‌شدگان ۶ نفر در شهرستان شیروان، ۷ نفر در اسفراین و ۱۰ نفر نیز برای حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه، مانه و سملقان، جاجرم و راز و جرگلان در فرمانداری‌ها حضور پیدا کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین تعداد بانوان ثبت‌نام کننده امروز را ۲ نفر و آقایان را ۲۱ نفر اعلام کرد و افزود: درمجموع ۶ روز ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی ۸۶ نفر اعلام آمادگی خود را ابراز کردند و فردا آخرین‌مهلت برای ثبت‌نام است.

وی در انتها از عدم ثبت‌نام هیچ نامزدی برای انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان در حوزه انتخابیه خراسان شمالی خبر داد و گفت: افرادی که تمایل به ثبت‌نام در انتخابات میان‌دوره خبرگان را دارند می‌توانند تا روز جمعه هفته آینده به فرمانداری بجنورد یا وزارت کشور مراجعه کنند.

امروز نیز ثبت‌نام داوطلبان دار فرمانداری‌های خراسان شمالی دارای نکات قابل‌توجهی داشت که به برخی از آنها پرداخته می‌شود.

اعلام انصراف از ثبت‌نام یکی از نامزدهای منسوب به اصلاح‌طلبان طی شب گذشته خبر داغی از این جریان سیاسی بود که حضور دو تن از اصلاح‌طلبان شناخته‌شده استان به نام‌های سید محمد لنگری و غلامرضا شیرازی برای ثبت‌نام در انتخابات معادلات این جریان را پیچیده کرد اما عدم توفیق شیرازی برای نام‌نویسی در انتخابات با توجه به نقص مدارک، فقط لنگری، مدیرکل اسبق آموزش‌وپرورش استان توانست برای انتخابات ثبت‌نام کند.

وی همچنین در پاسخ به درخواست خبرنگاران برای مصاحبه اعلام کرد در صورت تأیید صلاحیت صحبت می‌کند. قابل‌ذکر است که سید محمد لنگری در دوره گذشته نیز برای انتخابات مجلس نام‌نویسی کرد اما نتوانست تأیید صلاحیت خود را از شورای نگهبان کسب کند.

در ادامه نیز یکی دیگر از مدیران کل آموزش‌وپرورش اسبق استان در دوران دولت احمدی‌نژاد نیز وارد میدان رقابت‌های انتخاباتی شد.

محمد وحیدی که با سید محمد پاکمهر در ستاد انتخابات فرمانداری بجنورد حضور یافتند اقدام به نام‌نویسی برای انتخابات کردند. گفتنی است این دو نفر نیز در انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند اما نتوانستند به مجلس راه پیدا کنند. این دو تن بر اساس آرا انتخابات درون مجموعه موسوم به یاران انقلاب در استان برگزیده شدند. از نکات قابل‌توجه ثبت‌نام این دو تن همراهی جمع کثیری از طرفدارانشان در فرمانداری بود.

ثبت‌نام علی‌اکبری، نماینده فعلی حوزه انتخابیه بجنورد در وزارت کشور اتفاق بهت‌آور این روز بود که در بیانیه‌ای قابل تأمل، این نماینده علت ثبت‌نام در تهران را تلاش برای جلوگیری از به‌زحمت افتادن هوادارانش اعلام کرد.

در شیروان نیز دو نیروی اصلاح‌طلبان به نام‌های قربانعلی اسدی و آدینه محمد سویدانلویی، مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان در فرمانداری حضور یافتند و برای انتخابات مجلس نام‌نویسی کردند.

در اسفراین نیز چهره شاخصی امروز ثبت‌نام نکرد.

باید دید در آخرین روز ثبت‌نام برای نمایندگی مجلس از خراسان شمالی چه کسانی اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما