شناسهٔ خبر: 36850553 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرکز آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا اعلام کرد

آمار خشونت‌های مسلحانه شبانه روز گذشته در آمریکا

مرکز آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، از ۴۶ مورد تیراندازی در شبانه روز گذشته با ۴۷ کشته و زخمی در این کشور خبر داد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما براساس گزارش‌های دریافتی تاکنون، ۴۶ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آن‌ها دست کم ۱۵ نفر کشته و ۳۲ نفر زخمی شده اند.به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، در یکی از تیراندازی‌های گزارش شده در شهر پنساکولا در ایالت فلوریدا ۴ نفر کشته و ۸ نفر دیگر زخمی شدند. تیراندازی در یک پایگاه نیروی دریایی رخ داده و یک کارآموز سعودی اقدام به تیراندازی کرده است. در حادثه‌ای در شهر آستین در ایالت تگزاس نیز دو نفر کشته شدند. پلیس حادثه را قتل و خودکشی و علت آن را اختلافات خانوادگی اعلام کرده است. در جریان سرقت مسلحانه‌ای در شهر برندون در ایالت فلوریدا نیز دو نفر زخمی شدند. در حادثه مشابهی در شهر آماریلو در ایالت تگزاس نیز دو نفر زخمی شدند. دو نفر در تیراندازی در شهر وایومینگ در ایالت میشیگان نیز زخمی شدند.۱۵ مورد از تیراندازی‌های در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت پنجشنبه تا جمعه و تلفات آن‌ها را در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا اعلام کرد، بر این اساس ۹۲ مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، ۳۲ نفر کشته و ۴۰ نفر زخمی شده اند. ۳۲ مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.
بر این اساس طبق گزارش‌های منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، ۱۳۸ مورد تیراندازی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آن‌ها ۴۷ نفر کشته و ۷۲ نفر زخمی شده اند. با توجه به اینکه گزارش‌های تیراندازی‌ها در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع کامل می‌شود، آمار نهایی تیراندازی‌های بیست و چهار ساعت جمعه تا شنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز یکشنبه منتشر می‌شود.
مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا در گزارشی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۶ هزار و ۶۱۱ نفر در نتیجه خشونت‌های مسلحانه در آمریکا جان باخته اند که علت مرگ ۱۴ هزار و ۱۰۵ نفر از این افراد انواع قتل و ۲۲ هزار و ۵۰۶ مورد خودکشی بوده است. ۲۷ هزار و ۴۴۹ نفر در این مدت زخمی شده اند. بر اساس این آمار، ۳۹۱ مورد تیراندازی به جمع ثبت شده است. ۱۹۴ کودک زیر ۱۱ سال در خشونت‌های مسلحانه امسال در آمریکا کشته و ۴۴۹ نفر زخمی شده اند. ۷۱۷ نوجوان زیر ۱۷ سال نیز در این مدت کشته و ۲۱۳۱ نفر زخمی شده اند. ۱۴۱۴ مورد تیراندازی به منظور دفاع از خود و ۱۶۹۵ مورد تیراندازی سهوی در این مدت گزارش شده است.

نظر شما