شناسهٔ خبر: 36834941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

۸۶ نفر در خراسان شمالی داوطلب انتخابات مجلس شدند

ولی الله حیاتی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  امروز ۱۰ نفر در حوزه انتخابیه بجنورد، ۷ نفر در حوزه انتخابیه اسفراین و ۶ نفر نیز

صاحب‌خبر -

ولی الله حیاتی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  امروز ۱۰ نفر در حوزه انتخابیه بجنورد، ۷ نفر در حوزه انتخابیه اسفراین و ۶ نفر نیز در حوزه انتخابیه شیروان ثبت نام کردند.

وی گفت: از میان ثبت نام کنندگان روز جاری ۲ نفر زن و ۲۱ نفر مرد بودند.

حیاتی با اشاره به آغاز نام‌نویسی از داوطلبان نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان از روز جمعه گفت: در نخستین روز ثبت نام هیچ داوطلبی برای نامنویسی به ستاد انتخابات مراجعه نکرده است.

همزمان با نام‌نویسی هر داوطلب، استعلام به صورت برخط (آنلاین) به مراکز چهارگانه ارسال شده و نتیجه آن نیز در ۲۴ ساعت به اطلاع افراد خواهد رسید.

کار نام‌نویسی از داوطلبان نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دهم آذرماه در کشور آغاز شد که این روند تا ۱۶ آذرماه جاری ادامه خواهد داشت.

نام‌نویسی داوطلبان نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در استان خراسان شمالی از امروز -۱۵ آذر- آغاز شد که به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در این مجلس نیز در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما