شناسهٔ خبر: 36833174 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

کلوپ: مهم نیست چه تیمی در کریسمس صدرنشین لیگ برتر باشد؛ اکنون تمرکز ما فقط روی پیروزی مقابل بورنموث است

علیرضا نجاتی

سرمربی لیورپول در خصوص مسائلی چون شرکت همزمان در جام باشگاه های جهان و لیگ کاپ، پیشرفت مانه و اوریگی و سختی دیدار برابر بورنموث سخن گفت.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در هفته شانزدهم لیگ برتر انگلیس، تیم‌های لیورپول و بورنموث روز شنبه مقابل هم قرار خواهند گرفت. به گزارش لیورپول اکو، یورگن کلوپ در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر بورنموث حاضر شد و ابتدا درباره اخراج مارکو سیلوا از اورتون صحبت کرد:

برای مارکو سیلوا متاسفم و او را درک می‌کنم چون من هم در انگلیس کار می‌کنم. همان طور که همه می‌دانیم، اورتون باشگاهی جاه‌طلب با تاریخی بزرگ است. مطمئنم که وضعیت فعلی اورتون فقط تقصیر سیلوا نیست. پس از بازی لیورپول و اورتون، واقعا فرصت این را نداشتم تا با او صحبت کنم. 

کلوپ در خصوص نمایش لیورپول برابر اورتون افزود:

روز چهارشنبه، تیم واقعا برابر اورتون خوب بازی کرد و شکی به کیفیت بازیکنانم نداشتم. بازیکنان در تمرینات، تلاش زیادی از خود نشان دادند. در چنین شرایطی، همه بازیکنان در فرمی خوب هستند. از نمایش خوب شاگردانم برابر اورتون راضی هستم و این نمایش خوب، نشانه خوبی برای ماست. 

این سرمربی آلمانی درباره احتمال استفاده از سیستم چرخشی و سختی دیدار برابر بورنموث گفت:

باید ببینیم چگونه می‌توانیم از سایر بازیکنان در چنین مسابقاتی استفاده کنیم. باید هوشیار باشیم. دیدار برابر بورنموث سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود. بورنموث از شرایط فعلی خود راضی نیست و این باید برای شکست دادن آن‌ها بیشتر تلاش کنیم. وقتی اکنون در جایگاه خوبی قرار داشته باشیم، عده‌ای خیلی زود جشن می‌گیرند و عده‌ای نیز امیدوارند شکست بخوریم. ما اکنون فقط باید تلاش کنیم تا بورنموث را شکست دهیم. به کریسمس فکر نمی‌کنم و نگران این نیستم که چه تیمی در کریسمس صدرنشین باشد. از نظر فشردگی مسابقات در شرایط سختی هستیم اما باید با آن کنار بیاییم. 

سرمربی لیورپول درباره سادیو مانه اظهار کرد:

البته که مانه بازیکنی نیست که قدر او را ندانند. داشتن سه بازیکن در پنج نفر برتر فرانس فوتبال خیلی خوب است چون فصل خیلی خوبی داشتیم. سادیو فرم خیلی خوبی دارد و این خیلی مهم است. هرسال سادیو بهتر از قبل می‌شود. فرانکو بارزی هم از فن دایک تمجید کرده است، مثل این است که یک پادشاه، تاجش را بر سر شما بگذارد. سادیو به قدری فرم خوبی دارد که می‌تواند سال آینده رتبه بهتری در جدول توپ طلا داشته باشد. 

وی در مورد دیووک اوریگی گفت:

اوریگی به طرزی باورنکردنی، بازیکن مهمی برای لیورپول است. واقعا خوشحالم که روبرتو مارتینز، عملکرد او را دیده است. وقتی اوریگی به تیم ملی بلژیک می‌رود، اصلا بازی نمی‌کند اما او باید اعتماد به نفس داشته باشد و همه می‌دانند که او چه کارهایی می‌تواند انجام دهد. واقعا خوب است که دیووک با گلزنی خود توانست اهمیت بالایش در بازی‌های بزرگ را ثابت کند. گل اول دیو برابر اورتون بسیار عالی و گل سوم او در سطح کلاس جهانی بود.  

کلوپ درباره شرایط تیمش ادامه داد:

وقتی برای استراحت نداریم اما با این حال باید سعی کنیم به برخی بازیکنان استراحت دهیم تا بعضی از بازیکنان دیگر فرصت بازی داشته باشند. فصل گذشته فرصت انجام سی تغییر در ماه دسامبر را نداشتیم اما الان با برنامه فشرده بازی‌ها وقت این تغییرات فرا رسیده است. فوتبال واقعی، پلی استیشن و فیفا نیست که بازیکنان به استراحت نیاز نداشته باشند. قطعا تغییراتی را اعمال خواهیم کرد. همه بازیکنان اکنون آماده هستند و مصدومی نداریم. 

سرمربی قرمزها درباره بازی برابر استون ویلا در لیگ کاپ افزود:

این بازی فرصتی عالی برای بازیکنان جوان لیورپول است. بازیکنان جوان ما در جوی عالی بازی خواهند کرد و این یک گام برای رشد بیشتر آن‌هاست. بازی قبلی برابر آرسنال را بردیم و باید راه‌حلی می‌یافتیم. این عالی‌ترین راه نبود اما بهترین آن‌ها بود. به قطر خواهیم رفت و از سوی دیگر بازیکنان جوان برای پیروزی برابر استون ویلا تلاش خواهند کرد. به چند تکه کردن ترکیب اصلی تیم برای حضور در این دو تورنمنت فکر نکردم. 

کلوپ در پایان درباره هری ویلسون، مهاجم لیورپول که قرضی در بورنموث توپ می زند گفت:

خوشحالم که هری ویلسون نمی‌تواند مقابل ما بازی کند. هر ضربه آزاد او یک فرصت مسلم برای تیمش است. ویلسون به بورنموث رفت تا پیشرفت کند و در این راستا گام‌های مهمی برداشته است. او گل‌های مهمی زده و این برایش خوب است. 

نظر شما