شناسهٔ خبر: 36829680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گرگان:

دانشجو نماد استعمارستیزی است/بروزاغتشاش و تخریب برنامه دشمنان بود

گرگان- امام جمعه گرگان گفت: مقابله با استکبار و استعمار ستیزی نماد اصلی جنبش دانشجویی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان ضمن تبریک روز دانشجو به اتفاقات ۱۶ آذر ۱۳۳۲ اشاره و اظهارکرد: دانشجویان انقلابی هنگام اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با گلوله های دژخیمان پهلوی مواجه شدند و سه دانشجو به شهادت رسید و از آن تاریخ جنبش دانشجویی در ایران پرشورتر و فعال تر از پیش فعالیت‌های ضد استکباری خود را آغاز کرد.

وی با بیان این که ۱۶ آذر نماز مبارزه با استعمارگران و آمریکا و دشمنان نظام است، ِگفت: مقابله با امپریالیسم جهانی و طرح مطالبات آزادی‌خواهانه امتیاز و افتخار دانشجویان و دانشگاهیان است.

نورمفیدی با اشاره به این که در شرایط کنونی دانشجویان باید شاخص تقابل با استعمار را حفظ و آن را تقویت کنند، ادامه داد: تحقق عدالت و مطالبه گری دفاع از استقلال کشوردر برابر زیاده خواهی استعمار هویت اصلی جنبش دانشجوی است.

وی به اغتشاشات اخیر پس از گرانی بنزین اشاره کرد و گفت: دشمنان با برنامه‌ریزی از ماه ها و حتی دو سال قبل در تلاش بودند در ایران اغتشاش ایجاد کنند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: عوامل دشمن از اعتراض مردمی در امر گرانی بنزین سوءاستفاده و موج سواری کردند، اعتراضات آرام مردم در روز جمعه و شنبه به پایان رسید اما آن ها تلاش کردند تا شهرها و مناطق مختلف در کشور را به آشوب بکشند.

وی به برخی از اهداف و برنامه‌های اغتشاشگران اشاره کرد و گفت: مزدوران اجیر شده می خواستند واحدهای بندرگاهی و کشتی ها، مراکز مخابراتی پالایشگاه ها و مخازن بنزین در مناطق مختلف را منفجر کنند.

نورمفیدی گفت: حمله به پادگان ها و پاسگاه های نظامی و انتظامی و خارج کردن سلاح از دیگر برنامه‌های اغتشاش گران بود که با هوشیاری نهادهای اطلاعاتی امنیتی و همراهی ارزشمند مردم نقش بر آب شد.

امام جمعه گرگان به سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره کرد و گفت: براساس روایات و احادیث مختلف هر کس قبر ایشان را در قم زیارت کند بهشت بر وی واجب خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: مدفون شدن کریمه اهل بیت در شهر قم سبب شد تا قم به پایگاهی برای نشر آموزه‌های اسلام و انتشار اسلام راستین در سطح کشور و منطقه تبدیل شود.

نظر شما