شناسهٔ خبر: 36829358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأکید امام جمعه گرگان بر کنترل گرانی و نظارت بر بازار

امام جمعه گرگان بر ضرورت نظارت بر بازار تأکید کرد و گفت: باید به هر طریقی که می‎شود جلوی گرانی گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه گرگان، اظهار کرد: باید به هر طریقی جلوی گرانی گرفته شود و نظارت بر بازار افزایش یابد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در استان گلستان تصریح کرد: این اجلاسیه هر سال در یکی از استان‎های کشور برگزار می‎شود و امسال گلستان میزبان آن است.

امام جمعه گرگان ادامه داد: اجلاسیه سراسری نماز با پیام مقام معظم رهبری آغاز خواهد شد و مسؤولان ارشد کشور از قوای سه‎گانه در این اجلاس حضور خواهند داشت.

*دشمن برای اغتشاشات اخیر برنامه‌ریزی کرده بود

نورمفیدی با اشاره به اغتشاشات پس از گرانی بنزین در کشور یادآور شد: در اغتشاشات اخیر یک اعتراض مردمی رقم خورد ولی افرادی که دست به تخریب و آتش زدن اموال عمومی و خصوصی زدند از معترضان نبودند، در این حادثه یکی از برنامه‌های دشمنان انفجار «عسلویه» بود که اگر این اتفاق می‌افتاد خسارت زیادی را متحمل می‌شدیم.

وی اضافه کرد: انفجار بنادر و کشتی‌های حمل کالا، انفجار مراکز اصلی مخابرات، حمله به پادگان‌ها و پاسگاه‌ها، انفجار انبارها و پالایشگاه نفت و بنزین، ایجاد رعب و وحشت و ویران کردن خانه‌های مردم و از بین بردن مراکز تجاری و... از نقشه‌های دشمن در اغتشاشات اخیر بود.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه اعتراض مردمی یک روزه بود و تخریب اماکن عمومی و خصوصی از اقدامات معترضین نبوده است، بیان کرد: دشمن برای راه‌اندازی اغتشاشات اخیر نزدیک به دو سال برنامه‌ریزی کرده بود.

نورمفیدی با بیان اینکه یکی از نقشه‌های اغتشاشگران به آتش کشیدن انبار نفت سیرجان بود که اگر این اتفاق عملی می‌شد شاید یک هزار  نفر در آتش می‌سوختند، خاطرنشان کرد: برخی مطرح می‌کنند چه کسی دنبال برخورد با معترضان است، یعنی با چنین جریانی باید دست رو دست می‌گذاشتیم، اگر نیروهای امنیتی ما نبودند کشور چه شرایطی پیدا می‌کرد؟

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر ۱۲ شهید تقدیم امنیت کشور شدند، اذعان کرد: دشمن درصدد بود ایران را به سوریه تبدیل کند، در ابتدا ماجرای سوریه یک اعتراض بود ولی دشمنان بر موج اعتراض سوار شدند و چنین وضعی را برای سوریه به وجود آوردند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره پاسخ مقام معظم رهبری به نامه دبیر شورای امنیت ملی گفت: با درایت رهبر معظم انقلاب و ورود نیروهای امنیتی و مسؤولان جلوی این فاجعه گرفته شد، متأسفانه در این فاجعه تعدادی از نیروهای نظامی و امنیتی شهید و جانباز شدند، همچنین در این میان برخی از مردم و افراد بی‌گناه نیز کشته شدند، در چنین شرایطی  چه کسی حاضر است بیان کند که در برابر اغتشاشگران و عوامل به آتش کشیدن اموال عمومی سکوت پیشه کنیم؟، این چه منطقی است که برخی مطرح می‌کنند؟

نورمفیدی تأکید کرد: کدام ایرانی دلسوز و ولایتمدار حاضر است کشورش به وضع سوریه دچار شود، باید خداوند را شکر کنیم که یک حادثه بزرگ از سر ملت ایران رفع شد و با حضور گسترده مردم آب پاکی بر سر دشمنان و عوامل آنها ریخته شد.

*هویت جنبش دانشجویی مبارزه با استکبار است

وی با اشاره به  10 ربیع‌الثانی سالروز وفات حضرت معصومه( س) متذکر شد: به برکت وجود حضرت معصومه(س) ، قم به مرکزی برای نشر علوم آل محمد( ص) تبدیل شد و بزرگان و شخصیت‌هایی مثل آیت‌الله حائری و  مراجع ثالث صدر، بروجردی و امام خمینی (ره) در این حوزه‌های علمیه درخشیدند.

امام جمعه گرگان با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو تصریح کرد: جنبش دانشجویی در ایران با مبارزه با استکبار عجین شده است و سه دانشجو به خاطر ایستادگی در برابر سلطه استکبار به شهادت رسیدند.

نورمفیدی هویت جنبش دانشجویی را مبارزه با استکبار و مبارزه با دشمنان کشور دانست و یادآور شد: همه دانشجویان ما باید این افتخار را حفظ کنند و در برابر دشمنی‌های استکبار بایستند تا کشور در برابر توطئه‌های دشمنان مصون بمانند.

انتهای پیام/83018/

نظر شما