شناسهٔ خبر: 36827650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون میراث: از تغییر کاربری خانه‌های تاریخی برای نیازهای اقامتی استفاده می‌شود

یزد _ ایرنا _ معاون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه فضاهای لوکس در بستر یک شهر تاریخی همخوانی ندارد گفت: با مرمت و تغییر کاربری خانه‌های تاریخی علاوه بر احیای بناهای تاریخی از این ظرفیت برای نیازهای اقامتی استان و کشور استفاده می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

ولی تیموری در آیین افتتاح ۲  اقامتگاه بومگردی  در شهرستان‌های مهریز و یزد افزود : با افتتاح این مجموعه ها ظرفیت اقامتی استان یزد به بیش از ۹ هزار تخت رسید.

به گزارش روز جمعه  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، وی افزود: ظرفیت اقامتی استان یزد در دولت ابتدای دولت یازدهم سه هزار و ۷۰۰ تخت بود که امروز با افتتاح دو اقامتگاه بومگردی در شهرستان های یزد و مهریز از مرز ۹ هزار تخت گذشت.

وی با اشاره به اینکه در گذشته زیرساخت های اقامتی با مشکل رو به رو بود، اظهار داشت: این کمبود ها را بدون نیاز به احداث هتل های لوکس و سرمایه گذاری های خارجی با استفاده از ظرفیت های بومی و ایجاد و توسعه اقامتگاه های بومگردی و تاریخی برطرف کردیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: خانه های بومگردی علاوه بر تامین نیاز های اقامتی، گردشگران را با فرهنگ بومی مردم منطقه، هنر های سنتی و غذاهای محلی و معماری سنتی آشنا می کند.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که روز پنجشنبه به یزد سفر کرده از جشنواره های قورمه و کباب مهریز و زردک روستای خرانق شهرستان اردکان بازدید کرد.

حضور در جشنواره گردشگری معلولان، مجمع عمومی راهنمایان گردشگری و بازدید از پارک های طبیعت گردی استان از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه تیموری به استان یزد است.

نظر شما