شناسهٔ خبر: 36830960 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

معاون گردشگری:

ظرفیت اقامتی استان یزد از 9هزار تخت گذشت

بیست‌و‌دومین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان مهریز با حضور معاون گردشگری افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت میراث فرهنگی، با حضور ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیست و دومین اقامتگاه بومگردی شهرستان مهریز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

برای بهره‌برداری از اقامتگاه بوم‌گردی قلعه ناصری شهرستان مهریز ۱۰میلیارد ریال در مساحت ۳۰۰ مترمربع سرمایه گذاری شده است.

این اقامتگاه بوم‌گردی با چهار اتاق و ۱۱ تخت زمینه اشتغال سه نفر را به‌صورت مستقیم فراهم کرده است.

هم چنین یک اقامتگاه بوم‌گردی در بافت تاریخی یزد با حضور معاون گردشگری کشور  به بهره‌برداری رسید.

اقامتگاه ایران باستان با حجم سرمایه گذاری 5میلیارد ریال در  ۱۴۰ مترمربع به بهره برداری رسیده و چهار اتاق ‌و ۱۲ تخت دارد. همچنین برای پنج نفر به شکل مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «با افتتاح دو اقامتگاه بوم‌گردی ظرفیت اقامتی استان یزد به بیش از ۹هزار تخت رسید.»

ولی تیموری گفت: «ظرفیت اقامتی استان یزد در دولت ابتدای دولت یازدهم 3700 تخت بود که امروز با افتتاح دو اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های یزد و مهریز از مرز ۹هزار تخت گذشت.»

او با اشاره به این‌که در گذشته زیرساخت‌های اقامتی با مشکل روبه‌رو بود، افزود: «این کمبودها را بدون نیاز به احداث هتل‌های لوکس و سرمایه‌گذاری‌های خارجی با استفاده از ظرفیت‌های بومی و ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و تاریخی برطرف کردیم.»

تیموری با بیان اینکه فضاهای لوکس با بستر یک شهر تاریخی همخوانی ندارد، اظهار داشت: «با مرمت و تغییر کاربری خانه‌های تاریخی علاوه بر احیای بناهای تاریخی از این ظرفیت برای نیازهای اقامتی استان و کشور استفاده می کنیم.»

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: «خانه‌های بوم‌گردی علاوه بر تامین نیازهای اقامتی، گردشگران را با فرهنگ بومی مردم منطقه، هنرهای سنتی و غذاهای محلی و معماری سنتی آشنا می‌کند.»

نظر شما