شناسهٔ خبر: 36824818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پهناورترین استان با ثبت‌نام مجموع 137 نامزد انتخاباتی/ثبت‌نام جوان‌ترین نامزد در حوزه زرند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: تعداد 137 نفر داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان تا پایان روز پنجم ثبت‌نام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدصادق بصیری در تشریح روند و تعداد ثبت نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان اظهار داشت: طی روزهای اول تا چهارم 93 نفر و امروز نیز 44 نفر ثبت نام کردند و در مجموع در پایان وقت قانونی روز پنجم، تعداد داوطلبانی که ثبت‌نام آنها قطعی شده به 137 نفر رسید.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در تشریح جزئیات ثبت‌نام به تفکیک ۹ حوزه انتخابیه بیان کرد: در روز پنجم ثبت‌نام در استان کرمان 41 نفر مرد و 2 نفر زن ثبت نام کردند که در حوزه «کرمان و راور» 13 نفر، «زرند و کوهبنان» سه نفر، «سیرجان و بردسیر» 5 نفر، «جیرفت و عنبرآباد» سه نفر، «بم، فهرج، نرماشیر و ریگان» سه نفر، «شهربابک» 8 نفر، «رفسنجان و انار» 2 نفر، «کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، قلعه‌گنج و منوجان» 3 نفر و «بافت، رابر و ارزوئیه» 4 نفر بودند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان ثبت نام یک مرد از حوزه کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، فاریاب و قلعه‌گنج و یک مرد از حوزه سیرجان و بردسیر شب گذشته پس از اعلام خبر ثبت‌نام کنندگان، از طریق سامانه وزارت کشور قطعی شد و این احتمال برای امشب نیز وجود دارد.

به گزارش فارس در میان ثبت نام کنندگان مشاغل مختلف پزشکی، فرهنگی، کارمند، آزاد و ... حضور دارند و هنوز خبری از حضور نمایندگان کنونی مجلس برای ثبت نام در ستادهای انتخابات استان نیست.

جوان‌ترین نامزد انتخاباتی استان در حوزه زرند و کوهبنان عبدالحسین همتی چهره علمی و جوان و نخبه با 30 سال سن است که در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص اینکه مهمترین کاری که می‌خواهید انجام دهید در مجلس آینده چیست؟  اظهار داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری نسبت به ورود و نقش‌آفرینی جوانان در امور کشور و با توجه به اینکه تخصص من در حوزه نفت و انرژی هست احساس کردم که اگر وارد شوم با توجه به اینکه یک خلأ داریم در مجلس یا اصلا نداریم و یا هم کم داریم تخصص در این زمینه و کشور ما هم نفت‌خیز است و تصمیم‌گیری‌های غلط خیلی بیشتر از چیزی که ما تصور می‌کنیم به ضرر کشور است و ضربات جبران‌ناپذیری به ما وارد می‌کند وارد این صحنه مهم شدم تا آن در راستای اعتلا و پیشرفت کشور و تحقق بیانیه گام دوم استفاده کنم.

وی با بیان اینکه حوزه انتخابیه‌ای که در آن ثبت نام کردم نیز دارای مشکلات زیادی است با توجه به صنعتی بودن و نیازمند پیگیری‌های جدی است در خصوص هزینه‌های انتخاباتی خودش خاطرنشان کرد: از تاکتیک‌هایی و تکنیک‌های کم هزینه تبلیغاتی استفاده کنم که بتوانم از هزینه‌های هنگفت و گزاف انتخاباتی پرهیز کنم.

در شهر کرمان امروز علی بهرامی عضو مستعفی شورای شهر برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمان و راور ثبت نام کرد.

انتهای پیام/3388/ق

نظر شما