شناسهٔ خبر: 36835190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمار ثبت‌نام نامزدهای مجلس در کرمان به 189 نفر رسید/حواشی روز ششم

وضعیت امروز در ستاد انتخابات شهرستان کرمان کمی متفاوت‌تر با روزهای قبل بود و بازار ثبت نام داغ، از همراهی‌های آقای نماینده تا نامزد خانمی که می‌گفت: من که روزانه با مردم در ارتباط هستم درد مردم را می‌فهمم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، این روزها ستادهای انتخاباتی در سراسر کشور پذیرای تعداد زیادی از افرادی هست که احساس تکلیف کرده‌اند و این بار مسئولیت را روی دوش خود می‌بینند، امروز صبح وضعیت در ستاد انتخاباتی حوزه کرمان و راور هم کمی متفاوت تر با روزهای قبل بود و بازار ثبت نام داغ...

بنا به اعلام رئیس ستاد انتخابات استان کرمان، آمار نهایی ثبت‌نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پایان روز ششم در استان کرمان به ۱۸۹ نفر رسید.

محمدصادق بصیری در تشریح جزئیات ثبت‌نام اظهار داشت: امروز در مجموع 41 نفر مرد و 11 نفر زن در استان ثبت‌نام کردند.

به گزارش فارس، ابتدای امروز دو نفر استاد دانشگاه برای ثبت نام آمدند تنها و بدون همراه با این دو که هم‌کلام شدم، گفتند: مجلس فعلی اصلا بود و نبودش فایده‌ای ندارد و ما برای لبیک به ندای رهبری و عمل به گام دوم انقلاب به میدان آمده‌ایم»، وقتی درباره تایید صلاحیت و برنامه هایشان پرسیدم بلافاصله جواب دادند که قطعا تایید صلاحیت می‌شوند.

 

هر چه می گذشت حاشیه‌ها به جای داخل ستاد به بیرون کشیده می‌شد جایی که تعداد زیادی از مردم و تعدادی کت و شلواری دم در بودند و داخل نمی‌آمدند و برای همه جای سوال داشت که این افراد اگر برای ثبت‌نام آمدند چرا داخل نمی‌آیند.

به ساعت 9 صبح که رسیدیم تعدادشان که خیلی زیاد شده بود همه آنها همراه با محمدرضا  پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس به داخل ستاد آمدند، پورابراهیمی که مادر شهید و همسر شهید را در اول صف همراه خود می‌آورد، گفت: همه دوستان محبت کرده‌اید به‌خصوص خانواده شهدا حرکتی که ثبت‌نام بقیه ثبت‌نام‌ها را تحت‌‌الشعاع قرار داده بود.

داوطلب دیگری می‌گفت: مجلس فعلی وزنی برای احیا و ثبات اقتصادی ندارد اگر داشت ما این همه بیکار نداشتیم این مجلس در بعد شعار عالی عمل می‌کند ولی در بعد عمل هیچ کاری انجام نمی‌دهد و حلقه مفقوده این مجلس انقلابی نبودن و بی‌عملی است و از آنجایی که من دستی در تولید دارم و بنا به فرموده رهبری می‌توانم در اقتصاد کمک کنم به صحنه آمدم.

یک داوطلبی که توجهم را جلب کرده بود به سراغش رفتم خانم چادری که تنها آمده بود و سعی می‌کرد کسی به او نزدیک نشود، می‌گفت دلیل حضورش این است که دلسوزی و انگیزه قوی برای اعتلای ایران و رفع مشکلات مردم در این مجلس نیست.

 

این نامزد خانم اظهار کرد: من که روزانه با مردم در ارتباط هستم درد مردم را می‌فهمم من فکر می‌کنم که خانم‌ها باید به این باور برسند که می‌توانند مانند آقایان در اجتماع حضور داشته باشند من برای هزینه انتخاباتی با هیچ شبکه و هیچ حزبی زد و بند سیاسی ندارم و از درآمد خودم برای انتخابات هزینه می‌کنم.

در این بین ثبت‌نام فرشید فلاح مدیرکل سابق ارشاد استان کرمان هم تحت‌الشعاع حضور پورابراهیمی قرار گرفت فلاح که از مشهد برای ثبت‌نام آمده بود، گفت: در این شرایط سخت اقتصادی همه ما تکلیف داریم که من با تکلیفی که بردوش دارم در انتخابات شرکت کردم.

حضور تعداد زیادی از افراد مختلف برای ثبت نام طبیعتاً فشارهای زیادی به شورای نگهبان وارد می‌شود به‌طوریکه امام جمعه موقت کرمان نیز به این موضوع امروز در خطبه‌های نماز جمعه اشاره کرد و گفت: افرادی که صلاحیت ندارند برای ثبت نام به میدان نیایند.

 و اما امروز حضور کمرنگ جوانان برای ثبت نام بسیار به چشم می‌آمد و اغلب افرادی که برای ثبت نام می‌آمدند افراد با سن بالا بودند.

انتهای پیام/3388/ق

نظر شما