شناسهٔ خبر: 36822136 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در آستانه دیدار جمعه شب آ.اس رم و اینترمیلان؛

نشریه ایتالیایی با تیتر نژادپرستانه «جمعه سیاه» به استقبال «لوکاکو» رفت

تهران- ایرنا- باشگاه آ.اس رم، تیتر نخست یکی از رسانه های ایتالیایی را به شدت مورد انتقاد قرار داد؛ این رسانه پیش بازی دیدار فرداشب (جمعه) رم مقابل اینتر میلان و تقابل روملو لوکاکو و کریس اسمالینگ را که هر ۲ سیاهپوست هستنند، با تیتر جمعه سیاه کار کرده است.

صاحب‌خبر -

جمعه سیاه یا حراج جمعه اصطلاحی است که برای توضیح نخستین جمعه بعد از روز شکرگزاری در آمریکا استفاده و به نوعی آغاز آیین خرید برای سال نو میلادی (کریسمس) محسوب می شود.  باشگاه رم که اسمالینگ به طور قرضی در آن بازی می کند، این تیتر جنجالی را در توییتر خود در معرض توجه دنبال کنندگان مجازی قرار داد و با انتشار یک اسکرین شات از صفحه نخست این رسانه نوشت: حتی یک نفر هم تصمیم سردبیر کوریره دلو اسپورت را برای انتشار این تیتر درست نمی داند.

لوکاکو که برای اینتر توپ می زند به همراه اسمالینگ ستاره های برجسته تیم های خود محسوب می شوند و این تیتر تازه ترین حلقه از زنجیره توهین های نژادپرستانه ای است که در فصل جاری همچون آفت به جان فوتبال ایتالیا افتاده است.

لوکاکو سپتامبر سال جاری از سوی هواداران کالیاری مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفت.

ماه گذشته نیز ماریو بالوتلی مهاجم باشگاه برشا در واکنش به توهین های نژادپرستانه هواداران هلاس ورونا، توپ را به سمت آنان شوت زد اما ماسیمو چلینو رییس باشگاه برشا در اظهارنظری نامربوط گفت: چه می توان گفت؟ اینکه او سیاه است و در حال کار روی سفید کردن خودش است اما در این مورد با مشکل بزرگی روبروست.

نظر شما