شناسهٔ خبر: 36820937 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار تهران:

استارتاپ‌ها به حوزه سلامت شهروندان ورود کنند

تهران- ایرنا- شهردار تهران با بیان اینکه حوزه سلامت شهروندان به دلیل زندگی شهری مناسب نیست، گفت: استارتاپ‌ها قادر به ارائه خدمات در حوزه سلامت هستند از این رو نیاز است شهرداری حمایت خود را برای ایجاد فضای اشتغالزایی آنها ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی پیروز حناچی روز پنجشنبه در بازدید از گذر نوآوری میدان هفت تیر که استارتاپ ها (شرکت‌های دانش بنیان و نوآور) در آن بدون واسطه با مردم در ارتباط بوده و محصولات خود را ارائه می دهند، اظهار داشت: ۱۰ سال پیش انتقال دیتا روی تلفن همراه امکان پذیر نبود و حالا با سرعت بالا امکان دارد.

وی ادامه داد: ما باید کاری کنیم که بخشی از مشکلات، سرویس و خدمات را روی تلفن همراه بیاوریم که باعث کاهش سفرهای درون شهری، درآمد زایی و موجب اثر گذاری در اشتغال شود.
شهردار تهران عنوان کرد: در همه زمینه‌ها تلاش می‌شود که سرویس‌های الکترونیکی افزایش پیدا کند و خدمات به طور برخط به شهروندان ارائه شود که این سرویس‌ها شناسایی می‌شود و تاییدیه می‌گیرد زیرا در راستای رویکرد شهرداری است.

حناچی ادامه داد: میزان اشتغال استارتاپ‌ها بیشتر از سرمایه گذاری کلان دولتی است و حداقل فایده خدمات استارتاپ‌ها کاهش سفرهای درون شهری است.

وی با اشاره به مشکل دوچرخه های بی دود در شهر عنوان کرد: شرکت های دانش بنیانی که برای ما مهم هستند در فضای رقابتی حمایت می‌شوند و انحصار همیشه خوب نیست و هر تعهدی که به مردم داده شده، باید انجام شود.

پلاک‌های مخدوش موضوع مسابقه هوش مصنوعی

مدیر عامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری نیز اظهار داشت: باید نوآوری را جدی گرفت که یک وجه مهم آن آشنایی شهروندان با نوآوری است تا از نزدیک با آن آشنا شوند و استقبال بسیار خوب بوده است.

محمد فرجود ادامه داد: نیاز است شهرداران مناطق با ساز و کار هوشمندسازی آشنا شوند.

وی با اشاره به مسابقه هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر که به مناسبت رویداد تهران هوشمند برگزار شده، عنوان کرد: ۴۵ تیم در مسابقات برنامه نویسی و هوش مصنوعی شرکت کرده‌اند و موضوع مسابقات هوش مصنوعی پلاک‌های مخدوش است، که تصاویر را داریم اما مخدوش است و قابل خواندن نیست.

مدیر عامل فاوا شهرداری تهران عنوان کرد: چالش دیگر در کارخانه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف آغاز می شود و در مسائل خاص تمرکز کرده و ای‌پی‌ای ها در اختیار برنامه نویسان قرار می‌گیرند و برنامه داده محوری است و داده های شهرداری در اختیار آنها برای برنامه نویسی قرار می‌گیرد./

نظر شما