شناسهٔ خبر: 36806082 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ولید سکریه در گفتگو با پایگاه خبری النشره

آمریکا به دنبال ضربه زدن به لبنان و مقاومت

نماینده اهل سنت مجلس لبنان: آمریکا بعد از ناکامی در برابر ایران به دنبال ضربه زدن به لبنان و محور مقاومت است

صاحب‌خبر -
   به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما از بیروت؛ ولید سکریه، نماینده اهل سنت مجلس لبنان گفت آمریکا که نتوانسته با خروج از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم، ایران را شکست دهد حالا به سراغ لبنان آمده تا از این طریق، به محور مقاومت ضربه بزند.
ولید سکریه در گفتگو با پایگاه خبری النشره، خاطرنشان کرد لبنان در مرکز طوفان و در مرز فلسطین اشغالی قرار گرفته، رژیمی که پایگاه اصلی غرب برای سلطه بر جهان عرب و اسلام در منطقه به شمار می‌رود و به همین دلیل، «امنیت اسرائیل» اولویت مطلق آنهاست.
این نماینده مجلس لبنان افزود مقاومت در لبنان همان قدرت بازدارندگی است و چشم‌‎ها به لبنان و چگونگی نابودی مقاومت دوخته شده تا دست اسرائیل باز شود. آن‌ها تلاش کردند نظام سوریه را سرنگون کنند، اما روسیه مداخله کرد، اسرائیل می‌توانست به جنوب سوریه وارد شود، زیرا ارتش درگیر حلب، دمشق و بوکمال بود، اما از ترس جنگ با مقاومت این کار را انجام نداد.
ولید سکریه تصریح کرد آن‌ها تلاش کردند که مقاومت را با فتنه داخلی در لبنان از بین ببرند، برخی از داخل لبنان نیز موافق این بودند و بر روی انتخابات پارلمانی حساب کرده بودند تا دولتی یک دست روی کار آید و مقاومت را خلع سلاح کنند، اما حزب‌الله در انتخابات پیروز شد و نبرد به ایران منتقل شد تا این کشور را به عنوان «أمّ المقاومه» تسلیم کنند، اما با عقب‌نشینی از توافق هسته‌ای و تحریم‌های اقتصادی، موفق به این کار نشدند.
وی تاکید کرد شکست در ایران، ممکن است باعث بازگشت آمریکا شده باشد تا لبنان، نقطه آغازین برای ضربه به محور مقاومت باشد.
این نماینده مجلس لبنان در پایان، گفت موافق با مطالبات به حق معترضان است، اما سیاسی کردن آن برای اهداف آمریکایی و به حساب مقاومت، درست نیست؛ «بهای نجات لبنان از فروپاشی اقتصادی، سلاح حزب‌الله است» و از این، اصرار «سعد حریری» نخست‌وزیر به تشکیل دولت تکنوکرات مشخص می‌شود.
 

نظر شما