شناسهٔ خبر: 36854687 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تأکيد معاون دبیرکل حزب الله لبنان

آمریکا و انگلیس هر دو با اسرائیل جنایتکار همدست هستند

شيخ نعيم قاسم در مصاحبه با بي بي سي: آمریکا و انگلیس هر دو با اسرائیل اشغالگر و متجاوز و جنایتکار، همدست هستند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی النشره لبنان، معاون دبیر کل حزب الله لبنان از آمریکا خواست از دخالت‌های خود در این کشور دست بردارد.
شیخ نعیم قاسم در مصاحبه شبکه «بی بی سی» با وی با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم قبول کنیم شرایط بدین منوال ادامه پیدا کند، گفت: ما کاملا روشن گفته ایم دولت لبنان به خاطر متوقف کردن فروپاشی و افتادن در سراشیبی باید تشکیل شود، اما طرف‌هایی هستند به خصوص آمریکا تلاش می‌کنند به لبنان آسیب و ضرر برسانند.
وی اظهار داشت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا هر دو روز یا سه روز اعلام می‌کند نمی‌خواهد حزب الله در دولت حضور داشته باشد و نمی‌خواهد حزب الله در زندگی سیاسی لبنان نقش داشته باشد در صورتی که حزب الله بخشی از این مردم است و آمریکا باید از دخالت‌های خود در لبنان دست بردارد.
نعیم قاسم افزود: از نظر ملت لبنان، حزب الله یک نیروی مقاومت است که سرزمین لبنان را آزاد کرد. حزب الله به درستی نماینده مردم لبنان است و برای خدمت رسانی به مردم، منافع آن‌ها و آینده این مردم و کشور تلاش می‌کند. آمریکا و انگلیس هر دو با اسرائیل اشغالگر و متجاوز و جنایتکار، همدست هستند و آن‌ها موضع سیاسی بر خلاف حزب الله اتخاذ می‌کنند و حزب الله را در فهرست تروریست‌ها قلمداد می‌کنند، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها حق را می‌گویند. ما آمریکا را سردمدار تروریسم در جهان می‌دانیم، زیرا اصلاح پذیر نیست و به منافع ملت نگاه نمی‌کند بلکه همانند انگلیس به دنبال منافع خودش است.

وي افزود: ما انکار نمی‌کنیم بخشی از محور مقاومت به رهبری ایران هستیم، زیرا ایران مسائل حقوقی ملت‌ها را مطرح و از مقاومت حمایت می‌کند و به عدالت و آزادسازی سرزمین فلسطین ایمان دارد. این بسی مایه افتخار و شرف برای ماست که در محوری باشیم که برای منافع ملت‌های منطقه تلاش و کوشش می‌کند.
شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: ارزیابی من این است که جنگ با اسرائیل در این مقطع زمانی بعید به نظر می‌رسد نه به خاطر آنکه برخی مشکلات سیاسی در اسرائیل وجود دارد- که البته آن هم مؤثر است - بلکه به خاطر وجود توازن بازدارندگی حقیقی بین اسرائیل و حزب الله و حماس و جهاد در فلسطین است و این توازن بازدارندگی همان چیزی است که جلوی جنگ را می‌گیرد، زیرا آن گونه که اسرائیلی‌ها پیش بینی می‌کنند نتایج جنگ تضمین شده نیست.

نظر شما