شناسهٔ خبر: 36801129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اعلام کرد

اجرای طرح نهضت سبز در ۲۹۰ هکتار از جنگل‌های استان

50165

مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طرح نهضت سبز در ۲۹۰ هکتار از جنگل‌های استان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

خلیل آقاجانلو ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت اجرای طرح نهضت ملی سبز اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی در حوزه منابع‌ طبیعی، توسعه فضای سبز و نهال‌کاری است که با روش‌های مختلف دنبال می‌شود.

این مسئول ادامه داد: نهالستان کوشکن یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های استان بوده و سالانه ۱.۵ تا ۲ میلیون اصله نهال در آن تولید می‌شود و توزیع نهال‌های این نهالستان به منظور توسعه فضای سبز انجام می‌شود. در کشورهای مختلف دنیا توده فضای سبز از شاخص‌های ارزیابی است و به همین دلیل کشورهای توسعه یافته سطوح فضای سبز را توسعه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ایران دارای آب و هوای متفاوت است، افزود: توسعه فضای سبز در طول سال و در حوزه‌های شهری انجام می‌شود.در عرصه‌های جنگلی با توجه به شرایط اقلیمی استان، کاشت نهال در پاییز انجام می‌شود و نهال پس از کاشت به خواب می‌رود و بارش‌های باران و برف به استقرار گیاه کمک می‌کند.

آقاجانلو از اجرای طرح کاشت درخت و توسعه جنگل‌کاری در ۱۴ آذرماه در استان زنجان خبر داد و گفت: در این روز، جنگل‌کاری حدود ۲۹۰ هکتار توسعه و ترمیم جنگل‌های استان زنجان انجام می‌شود که از آن کار اجرایی ۱۹۰ هکتار آغاز شده و ۱۰۰ هکتار پس از انعقاد قرارداد در کوتاه‌ترین زمان اجرایی می‌شود. طرح جنگل‌کاری نهضت سبز فردا به صورت نمادین در پارک آبخیز گاوازنگ انجام می‌شود که برآورد کاشت ۴۳ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در این طرح، انجام شده است.

مدیرکل آبخیزداری و منابع‌طبیعی استان زنجان با بیان اینکه «ارس»، «بنه»، «زالزالک» و ... از نهال‌های کاشته شده در این طرح است، یادآور شد: اعتبارات اجرای این طرح از محل اعتبارات ملی، توسعه ملی و صیانت خواهد بود. بیشتر جنگل‌کاری‌های طرح نهضت سبز در شهرستان طارم است، به طوری که ۷۰ هزار هکتار جنگل طبیعی در استان زنجان وجود دارد که بیشتر این جنگل‌ها در شهرستان‌های طارم و ماه‌نشان قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما