شناسهٔ خبر: 36799659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل منابع‌طبیعی استان زنجان خبر داد:

اجرای طرح توسعه جنگل‌کاری از ۱۴ آذرماه در زنجان

زنجان-مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، از اجرای طرح کاشت درخت و توسعه جنگل‌کاری در زنجان از ۱۴ آذرماه امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل آقاجانلو  ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت اجرا طرح نهضت ملی سبز برگزار شد، با یادآوری اینکه توسعه فضای سبز و نهال‌کاری از جمله برنامه‌هایی است که این اداره کل جزو رویکردهای اصلی خود قرار داده است، گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که قرار است به اجرا گذاشته شود، طرح نهضت ملی سبز است که در ۲۹۰ هکتار از جنگل‌های استان اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری به روش‌های مختلف انجام می‌شود، افزود: یکی از راهکارهای توسعه فضای سبز در استان، مربوط به توزیع نهال در نهاستان کوشکن که یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های استان در این عرصه است، بوده و در همین زمینه و در طول سال بین ۱.۵ تا ۲ میلیون اصله نهال در آن تولید می‌شود که ظرفیت خوبی برای توزیع نهال است.

آقاجانلو با بیان اینکه در کشورهای توسعه‌یافته، مقوله فضای سبز از اهمیت زیادی برخوردار بوده، به گونه‌ای که یکی از شاخص‌های ارزیابی برای امر توسعه، برخورداری از فضای سبز است، تصریح کرد: برای اینکه بتوان این شاخص را برای ایران نیز در نظر گرفت، کار بسیاری دشواری است؛ چرا که ایران دارای آب و هوای متفاوت بوده و به همین خاطر برنامه‌های مختلفی برای این امر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با یادآوری اینکه اجرای طرح کاشت درخت و توسعه جنگل‌کاری از ۱۴ آذرماه در استان زنجان به اجرا گذاشته خواهد شد، ادامه داد: در روزی که برای این کار در نظر گرفته شده، قرار است جنگل‌کاری ۱۹۰ هکتار انجام شده و مابقی که ۱۰۰ هکتار خواهد بود، تلاش می‌شود با انعقاد قرارداد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اجرا گذاشته می‌شود.

آقاجانلو در ادامه با بیان اینکه قرار است در نهضت ملی سبز که از فردا به صورت نمادین در پارک آبخیز گاوازنگ به اجرا گذاشته می‌شود، نهال‌هایی چون «ارس»، «بنه»، «زالزالک» و ... کاشته شود، اظهار کرد: اعتباری که برای این طرح در نظر گرفته شده، از محل اعتبارات ملی، توسعه ملی و صیانت بوده و طی اجرای این طرح شاهد کاشت ۴۳ هزار و ۵۰۰ اصله نهال خواهیم بود.

وی  با اشاره به اینکه یکی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه، انجام نظارت‌های مستمر در جنگل‌های استان زنجان است، خاطرنشان کرد: فارغ از اجرای طرح توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری، برنامه‌های دیگری ازجمله کنترل آفات در مناطق آلوده جنگی نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

نظر شما