شناسهٔ خبر: 36798857 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

دیدار مهم و طولانی‌مدت مقامات حماس و جهاد اسلامی در مصر

سران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در دیداری پنج ساعته در قاهره پیرامون موضوعات مختلف از جمله خطرهای پیش روی مسأله فلسطین گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

العالم - فلسطین اشغالی

هیأت‌های دو جنبش فلسطینی حماس و جهاد اسلامی به ریاست «اسماعیل هنیه» و «زیاد النخاله» دیداری پنج ساعته و مهم در مصر برگزار کردند.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، دو طرف در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، در این دیدار درباره مسائل مهم ملی و روابط دو جانبه راهبردی بحث و تبادل نظر کردند.

در ادامه این گزارش آمده: در این دیدار خطرهای پیش روی مسأله فلسطین، مقابله با طرح موسوم به «معامله قرن»، مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی برای یهودی کردن قدس، تسلط بر مسجدالاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن، تلاش برای پاک کردن مسأله آوارگان و حق بازگشت به وطن، تلاش رژیم صهیونیستی برای تسلط بر کرانه باختری با شهرک‌سازی که آخرین آنها شهرک جدید در الخلیل است، مورد بحث قرار گرفت.

همچنین دو طرف به مبارزه و فداکاری اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، وضعیت سخت آن و تلاش برای آزادسازی آنها تأکید کردند.

از دیگر موضوعاتی که به آن پرداخته شد، اوضاع آوارگان فلسطینی در کشورهای دیگر بود که بر حق بازگشت آنها تأکید شد. دو طرف همچنین درباره ترور «بهاء ابوالعطا» فرمانده ارشد جهاد اسلامی در غزه و تلاش برای ترور «اکرم العجوری» از دیگر اعضای جهاد اسلامی در دمشق صحبت و بر حفظ بالاترین درجه هماهنگی در سطوح مختلف بویژه در اتاق عملیات مشترک تأکید کردند.

سران حماس و جهاد اسلامی بر رابطه راهبردی دو طرفه نیز تأکید کردند و آنرا ائتلافی ثابت خواندند و بر مردود دانستن تمام شایعات و ادعاهای باطل برای تفرقه میان دو طرف نیز تأکید کردند.

موضوع بعدی انتخابات عمومی فلسطین بودند که دو طرف اعلام کردند، باید تمام تلاش‌ها در راستای بازگرداندن وحدت ملی فلسطینی به کار گرفته شود.

آنها در پایان از تلاش‌های مصر و دعوت این کشور برای بازگرداندن وحدت ملی فلسطینی، پایان دادن به اختلافات و توقف حملات مکرر صهیونیستی علیه ملت فلسطین قدردانی کردند.

سران مختلف حماس و جهاد اسلامی هفته جاری وارد مصر شدند و قرار است با مقاماتی از دستگاه‌های اطلاعاتی مصر دیدار داشته باشند.

فارس

نظر شما