شناسهٔ خبر: 36609097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مطالبات ۱۳۵۰ میلیارد ریالی شرکت برق استان

خبرگزاری صداوسیما

شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد از مشترکان خانگی،صنعتی،کشاورزی و خدمات عمومی ۱۳۵۰ میلیارد ریال مطالبات دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق این استان گفت: مطالبات این شرکت از مشترکان خانگی، صنعتی، کشاورزی و خدمات عمومی استان یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال است.
نادر جانی پور افزود: هیچ بهانه ای برای وصول مطالبات از مشترکان برق در این استان پذیرفته نیست و باید با تعامل اخلاق مدارانه در تمامی مناطق استان جمع آوری این مطالبات شدت بیشتری به خود بگیرد.
وی افزود: بیشترین مطالبات این شرکت به میزان ۵۷۱ میلیارد ریال مربوط به تعرفه عمومی یا همان دستگاه های دولتی بوده که معادل  ۳۸.۱۵ درصد مطالبات را به خود اختصاص داده است.
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شرکت های صنعتی با بدهی ۲۸۱ میلیارد ریال به این شرکت در رتبه دوم قرار دارد.
جانی پور اضافه کرد: در این تعرفه، شرکت نفت گچساران با بدهی بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال بالاترین بدهی را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: مشترکان خانگی با بدهی ۲۳۶ میلیارد ریال در جایگاه سومین بدهکار به شرکت توزیع نیروی برق استان قرار دارند و تعرفه سایر مصارف با ۲۴۷ میلیارد ریال در رتبه چهارمین بدهکار به این شرکت است.
جانی پور گفت: تعرفه کشاورزی با ۴۶ میلیارد ریال درصد آخرین بدهکار شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.
وی بالاترین رقم بدهی میلیاردی در تعرفه عمومی یا دستگاه های دولتی استان را مربوط به شرکت آب و فاضلاب بیان کرد و افزود: امید است این شرکت در آینده نزدیک بدهی خود را پرداخت کند.
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، تعداد مشترکان برق در این استان را ۲۵۹ هزار و ۶۶۵ مشترک دانست و گفت: بیشترین مشترک برق در این استان مشترک خانگی با تعداد ۲۱۵ هزار تعرفه است.
جانی پور افزود: تعرفه سایر مصارف یا تجاری هم با ۲۷ هزار و ۱۰۴ تعرفه در رتبه دوم مشترکین برق این استان قرار دارند که نسبت به تعرفه ها پس از تعرفه خانگی در رشد خرید بالاتری قرار دارد.
وی بیان کرد: تعرفه عمومی یا همان دستگاه های اداری با ۱۲ هزار و ۱۰۵ اشتراک برق با داشتن بیشترین بدهی یعنی ۵۱۷ میلیارد ریال به شرکت توزیع نیروی برق این استان در رتبه سوم مشترکین برق است.
جانی پور ادامه داد: تعرفه روشنایی معابر با سه هزار و ۲۲۴ اشتراک، تعرفه کشاورزی با تعداد ۲ هزار و ۹۶۵ اشتراک، تعرفه صنعتی با هزار و ۳۳۰ اشتراک و تعرفه آزاد با هزار و ۲۲ اشتراک در رده های بعدی مشترکین برق هستند.
گفتنی است سال گذشته میزان مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد ۴۱۵ مگاوات بوده که در روز نوزدهم تیرماه اتفاق افتاد.
 

نظر شما