شناسهٔ خبر: 36330148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم فرهنگ سازی برای پرداخت قبض برق به صورت الکترونیکی

خبرگزاری صداوسیما

شیوه‌های مختلفی برای پرداخت قبض برق از سوی شرکت توانیر اعلام شده که به فرهنگ سازی و همکاری مردم نیاز است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مدیر عامل شرکت برق این استان در حاشیه نماز جمعه شهر یاسوج گفت: روش‌های متداولی برای پرداخت قبوض اطلاع رسانی شده که بنا به سیاست‌های شرکت توانیر پرداخت کاغذی حذف و پرداخت با شیوه‌های مختلف الکترونیک انجام می‌شود.
آقای راهزادی با بیان اینکه این طرح از اول مهرماه سالجاری در استان اجرا شده افزود: قبض کاغذی حذف و صورتحساب از طریق پیامک برای مشترکان ارسال خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر ۶۰ درصد از مشترکان برق استان دارای شماره تلفن همراه در سیستم جامع مشترکان این شرکت هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: در حال حاضر مشترکانی که نیاز به درج شماره جدید و یا تغییر شمار‌های قبلی خود را دارند می‌توانند با ارسال پیامک کد دستوری شناسه قبض به صورت پیامک به سامانه ۳۰۰۰۷۵۱۲۱، یا اعلام شماره تلفن همراه سرپرست خانواده به ماموران قرائت کنتور، و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد شرکت توزیع نیروی برق و پرتال شرکت برق به نشانی www.kbepdco.ir شماره تلفن خود را ثبت کنند.
راهزادی اضافه کرد: شائبه‌ای وجود داشت که پرداخت الکترونیک تنها از طریق سیستم‌های هوشمند امکان پذیر است در حالی که پرداخت از طریق گوشی‌های ساده، دستگاه‌های پوز، دفاتر پیش خوان هم امکان پذیر است.
وی افزود: مردم با اطلاع از کد ۱۳ رقمی قبض می‌توانند مبلغ بدهی خود را پرداخت کنند.

نظر شما