شناسهٔ خبر: 36545340 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان کردستان:

روحانیون با اصلاح ذات البین در کاهش ورودی پرونده‌ها تاثیرگذار باشند

مترقب گفت: روحانیون در دادگستری نقش پررنگی در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارند و می‌توانند با اصلاح ذات البین در کاهش ورودی پرونده‌ها تاثیرگذار باشند.

صاحب‌خبر -

روحانیون صاحبان اصلی دستگاه قضایی هستند/ استفاده از جایگاه روحانیت سبب گره گشایی از مشکلات مردم استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، رئیس کل دادگستری استان کردستان در دومین همایش قضات روحانی دستگاه قضایی استان در سنندج بیان داشت: نقش روحانیون در ارتقای اقامه نماز و گسترش فرهنگ اخلاق بین قضات و کارکنان بی بدیل است.

وی اظهار داشت: روحانیون صاحبان اصلی دستگاه قضا هستند و استفاده از جایگاه روحانیت در مسائل قضایی سبب گره گشایی از مشکلات مردم می‌شود.

رئیس شورای قضائی استان کردستان با اشاره به اهمیت والای منصب قضاوت در دین مبین اسلام و قرآن کریم، افزود: در نظام اسلامی قاضی در اوج جایگاه اخلاقی قرار دارد و متصل به جایگاه ولایت است و رفتار و گفتار وی تاثیرات بسیار عمیقی در بین جامعه و مردم دارد.

وی استفاده از ظرفیت روحانیون، منابر و مجالس وعظ را از دیگر راهبرد‌های مؤثر در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی دانست و ابراز داشت: تبیین و تشریح جرایم و اختلافاتی که منجر به تشکیل پرونده می‌گردد برای اهالی وعظ، خطابه و سخنرانان جهت طرح این مسائل برای مردم و توجیه آحاد جامعه نسبت به مسائل قانونی از دیگر اقدامات فرهنگی دادگستری کردستان می‌باشد.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کردستان افزود: جامعه روحانیت در بسیاری از مسائل کشور بخصوص در بحث هدایت جامعه نقش بسزایی دارد و نباید از این نقش خود در ترویج فرهنگ اسلامی که برگرفته از قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) است، غافل شوند همه توان و تلاش خود را برای ترویج و تبلیغ مسائل دینی به کار گیرند.

وی تاکید کرد: روحانیون در دادگستری نقش پررنگی در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارند و می‌توانند با اصلاح ذات البین در کاهش ورودی پرونده‌ها تاثیرگذار باشند.

مترقب خاطرنشان ساخت: از اصول اخلاقی مورد توجه ریاست معزز قوه قضاییه مسئله تکریم ارباب رجوع می‌باشد که خوشبختانه در دادگستری استان کردستان به این مهم توجه زیادی می‌شود و امیدواریم قضات روحانی به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و با تاثیرگذاری بر کارکنان اداری به مردم و مراجعین دادگستری احترام بیشتری گذاشته شود.

همچنین در این همایش قضات روحانی دستگاه قضایی استان کردستان به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما