شناسهٔ خبر: 36551791 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

مترقب، رئیس کل دادگستری استان کردستان:

روحانیون صاحبان اصلی دستگاه قضایی هستند

محمدرضا مترقب، رئیس کل دادگستری استان کردستان، گفت: نقش روحانیون در ارتقای اقامه نماز و گسترش فرهنگ اخلاق بین قضات و کارکنان بی بدیل است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| محمدرضا مترقب، رئیس کل دادگستری استان کردستان، امروز چهارشنبه(29 آبان ماه) در دومین همایش قضات روحانی دستگاه قضایی استان در سنندج با اشاره به نقش بی بدیل روحانیون در دستگاه قضایی گفت: روحانیون صاحبان اصلی دستگاه قضا هستند و استفاده از جایگاه روحانیت در مسائل قضایی سبب گره گشایی از مشکلات مردم می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت والای منصب قضاوت در دین مبین اسلام و قرآن کریم، افزود: در نظام اسلامی قاضی در اوج جایگاه اخلاقی قرار دارد و متصل به جایگاه ولایت است و رفتار و گفتار وی تاثیرات بسیار عمیقی در بین جامعه و مردم دارد.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: استفاده از ظرفیت روحانیون، منابر و مجالس وعظ را از دیگر راهبردهای مؤثر در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی دانست و ابراز کرد: تبیین و تشریح جرایم و اختلافاتی که منجر به تشکیل پرونده می شود برای اهالی وعظ، خطابه و سخنرانان جهت طرح این مسائل برای مردم و توجیه آحاد جامعه نسبت به مسائل قانونی از دیگر اقدامات فرهنگی دادگستری کردستان  می باشد.


وی عنوان کرد: جامعه روحانیت در بسیاری از مسائل کشور به ویژه در بحث هدایت جامعه نقش بسزایی دارد و نباید از این نقش خود در ترویج فرهنگ اسلامی که برگرفته از قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) است، غافل شوند همه توان و تلاش خود را برای ترویج و تبلیغ مسائل دینی به کار گیرند.

 

وی تاکید کرد: روحانیون در دادگستری نقش پررنگی در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارند و می توانند با اصلاح ذات البین در کاهش ورودی پرونده ها تاثیرگذار باشند.

 

مترقب خاطرنشان کرد: از اصول اخلاقی مورد توجه ریاست معزز قوه قضاییه مسئله تکریم ارباب رجوع می باشد که خوشبختانه در دادگستری استان کردستان به این مهم توجه زیادی می شود و امیدواریم قضات روحانی به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و با تاثیرگذاری بر کارکنان اداری به مردم و مراجعین دادگستری احترام بیشتری گذاشته شود.

 

همچنین در این همایش قضات روحانی دستگاه قضایی استان کردستان به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند.

 

منبع: ایسنا

نظر شما