شناسهٔ خبر: 36545202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حاشیه کارگروه احیای کشف رود در مشهد

اختصاص ۱۵۰ میلیون دلار به طرح‌های آبخیزداری

در بودجه امسال ۱۵۰ میلیون دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور اختصاص یافته‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حاشیه کارگروه احیای کشف رود در مشهد در جمع خبرنگاران گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌توان برای جلوگیری از وقوع سیلاب اقدام کرد.

عیسی کلانتری افزود: متاسفانه به دلیل خشکسالی متوالی رودخانه ها کوچکتر شده‌اند و برای پیشگیری از صدمات سیلاب مردم باید رعایت حریم رودخانه ها را بکنند و بستر رودخانه ها پاکسازی و بازگشایی و آبخیزداری در بالادست اجرا شود.

وی همچنین در این کارگروه افزود: محیط زیست ایران قربانی توسعه شده‌ است وباید مسائل زیربنایی را از سیاسی کاری جدا کنیم.

عیسی کلانتری گفت: به موازات توسعه استان‌ها باید مطالعات زیست محیطی انجام شود و با تخلفات زیست محیطی نیز برخورد شود.

کلانتری افزود: به دلیل عدم رعایت استانداردها توسط کارخانه های خودروسازی، تیرماه امسال آلودگی گاز اُزُن در هوا آن قدر زیاد شد که باید ۱۱ روز تهران را تعطیل می‌کردیم.

وی ادامه داد: شهردار و استاندار خراسان رضوی گامی جدی در موضوع ساماندهی کشف رود برداشته‌اند که شایسته قدردانی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مشابه کشف رود را در جنوب تهران و در منطقه شاه عبدالعظیم با ترکیب فلزات سنگین داریم که ۷۰ درصد سبزیجات شهر تهران نیز از آنجا تامین می‌شود.

کلانتری افزود: در تهران به دلیل عدم وجود انسجام در رفع این معضل زیست محیطی موفق نشدیم اما در مشهد هماهنگی وجود دارد. در بحث‌های محیط زیست پیشگیری انجام نمی‌دهیم و بعد با هزینه کلان باید به فکر درمان باشیم.

در این جلسه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اهدای لوح به معاون دادستان مشهد از اقدامات دستگاه قضایی در ساماندهی کشف رود قدردانی کرد.

نظر شما