شناسهٔ خبر: 36542186 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با تلاش یک شرکت‌دانش بنیان؛

ایران به جمع تولیدکنندگان گیت‌های فروشگاهی ضدسرقت پیوسته است

سرقت از محصولات فروشگاهی یکی از دغدغه‌های فروشگاه‌دار‌ها است و «گیت‌های الکترونیکی ضدسرقت فروشگاهی» ساخته شده‌اند تا به این نیاز پاسخ دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حتما برای خرید کالا و نیاز‌های روزمره زندگی به فروشگاه‌ها مراجعه کرده‌اید. هنگام ورود یا خروج از اغلب فروشگاه‌ها، با جسمی مستطیل شکل در دو طرف در، مواجه شده‌اید. شاید این پرسش در ذهنتان نقش بسته باشد که این قطعه یا چیست و چه کاربردی دارد؟

سرقت از محصولات فروشگاهی یکی از دغدغه‌های فروشگاه‌دار‌ها است و «گیت‌های الکترونیکی ضدسرقت فروشگاهی» ساخته شده‌اند تا به این نیاز پاسخ دهند.

فناوری ساخت این گیت‌ها تا همین چند سال پیش، در انحصار کشورهاای آمریکا، هلند، سوئد و یکی دو کشور دیگر بود؛ اما از سال ۱۳۸۸ به دست توانمند نیرو‌های جوان کشورمان تولید و اکنون به عنوان تنها شرکت تولیدکننده این محصول در ایران و منطقه مشغول به فعالیت است.

محمد صادق ثانوی مدیرعامل شرکت دانش بنیان «ایمن موج توس» درباره این شرکت می‌گوید: گیت فروشگاهی «تویین گیت» با فناوری انحصاری به عنوان اولین محصول عملیاتی در جهان است که همزمان دو تکنولوژی AM و RF را پشتیبانی می‌کند.

به گفته این فعال فناور، این گست، نخستین محصولی است که تکنولوژی RM ایمن موج در آن پیاده سازی شده است به همین علت به ایده آل‌ترین روش ضدسرقت برای فروشگاه‌ها تبدیل شده است.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: در گذشته تمامی گیت‌های مورد استفاده در فروشگاه‌های ایران از کشور‌های دارنده این تکنولوژی همچون آمریکا، هلند، سوئد و چین وارد می‌شد، ولی اکنون به جرات می‌توان گفت که اکثر این گیت‌ها ساخت شرکت ایمن موج توس است و واردات آن به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

ثانوی، درباره میزان صادرات محصولات شرکتش گفت: امروز علاوه بر بازار داخلی، صادراتی به کشور‌های عراق و عمان صورت گرفته که مبلغ ۲۵ هزار دلار ارزآوری برای کشور درپی داشته است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد:علاوه بر اشتغالزایی ۳۰ نفری در داخل ایران خط تولید این شرکت در کشور عمان راه اندازی شده و صادرات این محصولات از کشور عمان به چند کشور دیگر نیز صورت می‌گیرد.

وی درباره مزیت محصول تولیدی شرکتش گفت: محصول این شرکت در مقایسه با نمونه مشابه خارجی کارکرد بسیار بهتری در برابر انواع نویز (Noise) را داراست.

 

نظر شما