شناسهٔ خبر: 36527022 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رسانه ملی نباید از مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمن غفلت کند

رئیس سیمای امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: بخش عظیمی از مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمن را رسانه ملی بر عهده دارد و هرگز نباید از این وظیفه غفلت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، مراسم اختتامیه دومین دوره آموزش تکنیک‌های نوین کارگردانی، تصویربرداری، گزارشگری فوتبال لیگ برتر و جام آزادگان و بایسته‌های گزارش‌های ورزشی کشور در سالن مهر شهرداری برگزار شد.

 فاطمی رئیس سیمای امور استان‌های سازمان صدا و سیما در این آیین بر اهمیت آموزش و همگرایی در سطح ملی تاکید کرد و اظهار داشت: نباید به وضع موجود در کار خود راضی باشیم بلکه باید به تلاش بیشتر بپردازیم و با کار بهتر امید را به مردم و مخاطبان و جوانان تزریق کنیم و امروز دیگر نگاه سنتی قدیم نیست و باید خود را با زمین‌های فوتبال دنیا مقایسه کنیم.

وی بیان داشت: معتقد هستیم تلاش برای ارتقای برنامه‌های کیفی در برنامه‌های ورزشی نیازمند احترام به مخاطبان، غنی‌سازی و کیفیت‌بخشی برنامه‌ها و نگاه به جنبه‌های مثبت پشت صحنه‌ها باشد و این‌ها در واژه‌ها و گفتار مجریان و گزارشگران ورزشی شاخص باشد.

رئیس سیمای امور استان‌های سازمان صدا و سیما ابراز داشت: دشمنان نظام اسلامی پس از 40 سال تلاش علیه نظام اسلامی شکست خوردند آن‌ها با اجرای هر توطئه در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و دفاعی به درب بسته خوردند ولی در بخش فرهنگی تلاش بیشتری را برای توطئه‌ها دارند که باید بتوانیم با قدرت مقابل آنان بایستیم و بخش عظیمی از این مقابله را رسانه ملی بر عهده دارد و هرگز نباید از این وظیفه غفلت کند.

وی خواستار استمرار بر آموزش و همچنین وحدت رویه شد و گفت: خوب است مسابقات قبل از نماز مغرب به اتمام برسد و اگر به نماز مغرب و پخش اذان هم منتهی شد مسابقه تعطیل نشود و با زیرنویس وقت نماز اطلاع‌رسانی شود.

شناساندن ظرفیت‌های استان اولویت صدا و سیمای مرکز کرمان است

 احمد علی‌رمضانی مدیرکل مرکز صدا و سیمای مرکز کرمان، این استان را دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر در کشور عنوان کرد و ادامه داد: بزرگترین معادن مس و آهن کشور، 80 در صد باغات پسته کشور و 25 درصد باغات  مرکبات در این استان پهناور است و اولویت برنامه ما طی 4 سال گذشته شناساندن ظرفیت‌های استان کرمان بوده است که در هر سال موفق‌تر از سال گذشته بوده‌ایم.

وی عنوان داشت: یکی از 23 شهرستان استان سیرجان است که ظرفیت‌های بزرگ صنعتی و معدنی دارد و مناطق دیدنی استان در همه جا هست و ما ادعا داریم ظرفیت گردشگری استان با برنامه‌های صدا و سیمای مرکز افزایش یافته و ما مصمم بوده و هستیم ظرفیت‌های این استان پهناور به هم استانی‌ها و هم‌میهنان و مردم جهان بیشتر معرفی شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان خاطرنشان کرد: تعامل و همراهی مرکز با مجموعه معادن و صنایع استان و مسئولان موجب رفع مشکلات و کمبودها می‌شود.

ایرانی مدیر آموزش سیمای استان‌های سازمان صدا و سیما، تصویربرداری و کارگردانی را رکن اصلی ارتباط‌های پخش زنده عنوان کرد و بیان داشت: ما تاکنون 2 هزار 400 نفر ساعت در این بخش آموزش داشتیم و در این دوره 3 روزه هم 700 نفر ساعت نیازسنجی و طراحی برگزار شد و امیدواریم بتوانیم این دوره‌ها را مستمر داشته باشیم.

در پایان اختتامیه این دوره آموزشی از پیشکسوتان گزارشگری فوتبال، تهیه‌کننده برتر، کارگردان برتر و گزارشگر برتر فصل 97 و98 لیگ برتر و جام آزادگان و همچنین برگزارکنندگان این دوره آموزشی و مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر و مدیرکل صدا و سیمای مرکز  کرمان تجلیل شد.

به گزارش فارس، این دوره با حضور 60 نفر از تهیه‌کنندگان، تصویر برداران و گزارشگران ورزشی از استان‌های البرز، خراسان رضوی، کرمان، خوزستان، آبادان، بوشهر، تبریز، اصفهان، گیلان، مازندران و فارس به مدت سه روز در سیرجان برگزار شد.

انتهای پیام/80015/ب

نظر شما