شناسهٔ خبر: 36525074 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گزارشی از افزایش قیمت کالا در سنندج ارائه نشده است

سنندج - ایرنا - رئیس اتاق اصناف سنندج گفت: بازرسان اصناف در پنج روز اخیر موردی از افزایش قیمت کالا در بازار به بهانه گران شدن بنزین مشاهده نکرده و گزارشی در این رابطه ارائه نشده است.

صاحب‌خبر -

فرهاد عزت‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از روز جمعه همزمان با اجرای طرح سهمیه بندی سوخت تا به امروز در سطح بازار استان  به ویژه شهرسنندج شاهد افزایش قیمت کالاها نبوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه افزایش هزینه حمل و نقل بر قیمت کالا در بازار تاثیر می‌گذارد، اضافه کرد: حمل و نقل کالاها با خودروهای گازوئیلی انجام می‌شود لذا کالایی در بازار گران نشده و انتظاری بر افزایش آن نیست.

رئیس اتاق اصناف سنندج گفت: سهمیه بنزین هم برای وانت‌بارهایی که توزیع کالا را انجام می‌دهند تخصیص یافته و اینگونه نگرانی مربوط به افزایش قیمت کالا از این طریق هم برطرف شده است.

عزت‌پور با اشاره به اینکه طرح ویژه نظارتی هم روزانه با حضور بازرسان اصناف و اتحادیه‌های صنفی و همکاری تعزیرات حکومتی اجرا می‌شود، افزود: با هر گونه افزایش خودسرانه قیمت کالاها به بهانه افزایش قیمت بنزین برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: در بازرسی‌های پنج روز اخیر بازرسان اصناف موردی مبنی بر افزایش قیمت کالا به دلیل گران شدن بنزین مشاهده نشده و در این رابطه گزارشی ارائه نشده است.

رئیس اتاق اصناف سنندج اظهار داشت: از تمامی صاحبان واحدهای صنفی استان انتظار می‌رود با رعایت قوانین و مقررات صنفی در ایجاد آرامش بیشتر در سطح بازار کمک کنند.

علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، از شامگاه جمعه تا کنون در اظهار نظرهایی جداگانه تاکید کرده اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا و تصمیم همه اجزای نظام است.

همچنین دولت با توجه به دغدغه ها که درباره معیشت مردم وجود دارد موظفت است تا تمام پولی که از این مسیر به دست می آید در قالب یارانه جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند و مهمترین مساله دولت در این اصلاح قیمت اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.

دولت تاکید کرده است که به صروت ساز و کار پرداخت یارانه اصلاح قیمت بنزین اعلام می شود و ۶۰ میلیون ایرانی از این بهره مند خواهند شد.

نظر شما