شناسهٔ خبر: 36520846 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وحشت در سرزمین‌های اشغالی؛آمریکایی‌ها از سفر غیرضروری بپرهیزند

نیویورک- ایرنا- سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی پس از اعلام سیاست غیرقانونی دولت ترامپ در قبال شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی، از شهروندان آمریکایی خواست تا از تردد در قدس، کرانه باختری و غزه بپرهیزند.

صاحب‌خبر -

این سفارت شامگاه دوشنبه دلیل صدور این توصیه را افزایش امنیت شهروندان آمریکایی در فضای فعلی نامیده و افزوده است: ممکن است مخالفان اعلامیه اخیر وزیر خارجه آمریکا، تاسیسات دولتی آمریکا، منافع خصوصی آمریکایی‌ها و شهروندان آن را مورد هدف قرار دهند.

در این بیانیه افزوده شده است: هدف‌های احتمالی می توانند گردهمایی‌های عمومی همچون راهپیمایی، مراسم مذهبی، اجتماعات جشن، هتل‌ها، کلوب‌ها و رستوران‌هایی که با شهروندان آمریکایی معروف هستند، عبادتگاه‌ها، مدارس، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، اماکن گردشگری، حمل و نقل عمومی و فرودگاه‌ها باشند.

سفارت آمریکا در قدس ادامه داده است: شهروندان ایالات متحده باید در مکانها و رویدادهایی که اهداف بالقوه هستند، خطرات مربوط به امنیت و ایمنی شخصی خود را در نظر بگیرند. علاوه بر این، شهروندان ایالات متحده در کرانه باختری، غزه و قدس باید از تحرکات غیر ضروری و رویدادهایی که توجه را به خود جلب می کنند، خودداری کنند.

این سفارتخانه تاکید کرده است: دولت آمریکا در حال حاضر سفر کارمندان دولت آمریکا را به کلیه کرانه باختری از جمله بیت اللحم و همچنین شهر قدیمی قدس، مجاورت و دروازه های آن ممنوع می کند. این شامل بخش های مسیرهای۱، ۴۴۳ و ۹۰ است که از کرانه باختر عبور می کنند.

مایک پمپئو روز دوشنبه در ادامه اقدامات غیرقانونی و یکجانبه دولت ترامپ، شهرک سازی‌های رِژیم صهیونیستی در کرانه باختری را غیرقانونی ندانست.

نظر شما