شناسهٔ خبر: 36521001 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

وحشت در سرزمین‌های اشغالی؛آمریکایی‌ها از سفر غیرضروری بپرهیزند

سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی پس از اعلام سیاست غیرقانونی دولت ترامپ در قبال شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی، از شهروندان آمریکایی خواست تا از تردد در قدس، کرانه باختری و غزه بپرهیزند.

صاحب‌خبر -

العالم-فلسطین اشغالی

این سفارت شامگاه دوشنبه دلیل صدور این توصیه را افزایش امنیت شهروندان آمریکایی در فضای فعلی نامیده و افزوده است: ممکن است مخالفان اعلامیه اخیر وزیر خارجه آمریکا، تاسیسات دولتی آمریکا، منافع خصوصی آمریکایی‌ها و شهروندان آن را مورد هدف قرار دهند.

در این بیانیه افزوده شده است: هدف‌های احتمالی می توانند گردهمایی‌های عمومی همچون راهپیمایی، مراسم مذهبی، اجتماعات جشن، هتل‌ها، کلوب‌ها و رستوران‌هایی که با شهروندان آمریکایی معروف هستند، عبادتگاه‌ها، مدارس، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، اماکن گردشگری، حمل و نقل عمومی و فرودگاه‌ها باشند.

سفارت آمریکا در قدس ادامه داده است: شهروندان ایالات متحده باید در مکانها و رویدادهایی که اهداف بالقوه هستند، خطرات مربوط به امنیت و ایمنی شخصی خود را در نظر بگیرند. علاوه بر این، شهروندان ایالات متحده در کرانه باختری، غزه و قدس باید از تحرکات غیر ضروری و رویدادهایی که توجه را به خود جلب می کنند، خودداری کنند.

این سفارتخانه تاکید کرده است: دولت آمریکا در حال حاضر سفر کارمندان دولت آمریکا را به کلیه کرانه باختری از جمله بیت اللحم و همچنین شهر قدیمی قدس، مجاورت و دروازه های آن ممنوع می کند. این شامل بخش های مسیرهای۱، ۴۴۳ و ۹۰ است که از کرانه باختر عبور می کنند.

مایک پمپئو روز دوشنبه در ادامه اقدامات غیرقانونی و یکجانبه دولت ترامپ، شهرک سازی‌های رِژیم صهیونیستی در کرانه باختری را غیرقانونی ندانست.

ايرنا

نظر شما