شناسهٔ خبر: 36486944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۵ برنامه محوری هفته بسیج در بیرجند برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: ۱۵ عنوان برنامه محوری همزمان با جشن ۴۰ سالگی بسیج و هفته بسیج در این شهرستان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

سرهنگ پاسدار مهدی صادق احمدی روز شنبه در نشست شورای اداری بیرجند افزود: رزمایش شکوه اقتدار و پایداری روز سه‌شنبه پنجم آذرماه در حسینیه جماران بیرجند اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای نظام اسلامی شجره طیبه بسیج است و امسال برنامه‌های هفته بسیج  از ۳۰ آبان ماه با شعار «بسیج ۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت» آغاز می‌شود و تا ششم آذرماه ادامه دارد.

وی افزود: برگزاری مسابقات متعدد ورزشی، نشست روشنگری و بصیرت‌افزایی با محوریت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری چهار یادواره شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، همایش‌های پیاده‌روی و برگزاری حلقه‌های صالحین از جمله برنامه‌های محوری درنظر گرفته شده در هفته بسیج است.

وی اظهار داشت: اعزام گروه‌های جهادی به مناطق مختلف از دیگر برنامه‌های این هفته است و تاکنون ۲۰۰ حلقه صالحین در شهرستان بیرجند ساماندهی شده و برنامه میقات صالحین با حضور در میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: ۴۰ برنامه فرهنگی و هنری مختلف و متنوع به مناسبت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی تدارک دیده شده و بزرگداشت هفته کتاب روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه جاری با تقدیر از فعالان حوزه نشر در استان برگزار می‌شود.

محمود رمضانی افزود: از ۲۳ تا ۳۰ آبان طرح «پاییزه کتاب» در سطح استان اجرا می‌شود که در این راستا کتاب در کتاب فروشی‌های عضو با تخفیف ۲۰ درصد عرضه می‌شود.

وی اظهار داشت: اختتامیه جشنواره کتاب سال خراسان جنوبی با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و منتخبین جشنواره کتاب سال معرفی و از آنها تجلیل می‌شود.

رمضانی گفت: سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سوم تا هشتم آذرماه در محل جدید نمایشگاه بین‌المللی بیرجند برپا می‌شود، ۴۶۴ ناشر و نمایندگی نشر در این نمایشگاه حضور می‌یابند که نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش دارد.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: کمپین «با کتاب باش» در فضای مجازی فعال شده، کتاب های ارائه شده در این نمایشگاه با تخفیف ۳۰ درصدی از طریق اختصاص یارانه به علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی ارائه خواهد شد.

نظر شما