شناسهٔ خبر: 36477972 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نرخ سوخت هواپيما‌ها، بدون تغيير باقي مي ماند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: افزایش نرخ بنزین تاثیری بر عملکرد هواپیما‌ها و شرکت‌های هواپیمایی ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: نرخ سوخت هواپیما برای پرواز‌های مسافری همچنان لیتری 600 تومان و برای پرواز‌های باری و هلیکوپتری 6 هزار تومان است و هیچ تغییری در نرخ سوخت هواپیما‌ها انجام نشده است.
آقای مقصود اسعدی سامانی افزود: تاکنون قیمت جدیدی برای سوخت هواپیما اعلام نشده است و شرکت‌ها ابلاغیه‌ای از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در زمینه تغییر نرخ سوخت دریافت نکرده اند بنابراین به نظر نمی‌رسد دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت هواپیما داشته باشد.
سامانی افزود: نرخ سوخت در قیمت تمام شده سفر‌های هوایی تأثیر قابل توجهی دارد که بسته به سن و نوع هواپیما بین 8 تا 29 درصد مؤثر است.
به گفته اسعدی سامانی نرخ سوخت هواپیما‌های باری و هلیکوپتر از زمان آغاز هدفمندی یارانه ها، به قیمت فوب (free on board) خلیج فارس به شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌شود که حدود لیتری 6 هزار تومان است، اما هر هفته بر اساس نرخ دلار دامنه تغییرات اندکی دارد.
وی افزود: در صورت افزایش نرخ سوخت هواپیما‌های مسافری، قیمت بلیت هواپیما نیز افزایش خواهد یافت، اما تا زمانی که نرخ جدیدی برای سوخت هوایی اعلام شود، شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت نرخ نامه مورد توافق هستند که در آن کف و سقف قیمت هر مسیر هوایی اعلام شده است.
به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در حال حاضر به دلیل کاهش تقاضای سفر‌های هوایی، شرکت‌های هواپیمایی با قیمت کمتر از نرخ مندرج در نرخ نامه مورد توافق اقدام به فروش بلیت می‌کنند به عنوان نمونه پرواز تهران مشهد در حال حاضر با قیمت 200 تا 300 هزار تومان در حال فروش است.

نظر شما