شناسهٔ خبر: 36453064 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سرلشکر باقری: اربعین نماد وحدت ملت‌های ایران و عراق است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، گفت: مراسم اربعین امروز به عنوان نماد اقتدار، وحدت و جوشش انقلابی و اسلامی میان ملت ایران، عراق و بسیاری از آزادیخواهان و علاقه‌مندان اهل بیت (ع) تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سردار سرلشکر محمد باقری، در مراسم تقدیر از خادمان اربعین حسینی، افزود: این مراسم به جهان نشان می‌دهد که انگیزه، تلاش و مفاهیم و ارزش‌های الهی حرکت و موجی است که می‌تواند سیلی ایجاد کند.

وی گفت: در جهان شاهد هستیم اگر مراسمی در جایی برگزار می‌شود، صرفا هزار نفر و یا چند هزار نفر در آن مراسم جمع می‌شوند که طرفداران ادیانی در آن مراسم حضور دارند، رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف آمریکایی و اروپایی چندین روز به آن می‌پردازند و بزرگش می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، تصریح کرد:، اما مراسم اربعین سال هاست در جهان آغاز شده و سال به سال توسعه پیدا می‌کند و بین پانزده یا شانزده میلیون نفر در آنجا حضور پیدا می‌کنند و کیلومتر‌ها با پای پیاده و با مشکلات فراوان راهپیمایی می‌کنند و عاشقانه ابراز احساسات می‌کنند و اوج مهمان نوازی یک ملت را به نمایش می‌گذارند، اما در جهان پوشش داده نمی‌شود که نشان دهنده این است که این مراسم الهی و هرچه به مذاق دشمن خوش نیاید، آن مراسم الهی و معنوی‌تر است.

سردار باقری ادامه داد: این مراسم دارای یک پیام جهانی است آن اینکه هر چند آن مراسم را پوشش نمی‌دهند، بیشتر بر آزادیخواهان اثبات می‌شود که ارزشمند است.

وی همچنین گفت: مراسم اربعین امسال، گام بزرگی در مسیر شکل دهی تمدن بزرگ امت اسلامی است که با قدرت نرم و پیام معناداری در میان گروه‌های مختلف شیعه و مسلمانانی که عاشقانه این وحدت را به نمایش می‌گذارند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه دو ملت عراق و ایران سابقه درگیری خونین باهم دارند، افزود: خواست استکبار اکنون این است که نفاق را در بین این دو ملت بیشتر کند، اما این مراسم باعث می‌شود که عاشقانه دو ملت در کنارهم قرار بگیرند.

سردار باقری گفت: در مراسم اربعین ارزش‌ها و فضایل عمیق انسانی به نمایش گذاشته می‌شود، ضمن اینکه مهمان نوازی و از خودگذشتگی یک ملت نیز به نمایش درمی آید و مراسم با نظم و امنیت برگزار می‌شود و قریب ۲۰ میلیون نفر از شهر‌های خود حرکت می‌کنند و در کمال امنیت و آرامش به خانه‌های خود بازمی گردند و زائران غیرایرانی که در این مراسم حضور پیدا می‌کنند، سفیرانی هستند که یاد و خاطره خود را به میان ملت و کشور خود می‌برند.

وی افزود: خدا را شاکریم که در سال جاری به برکت خون شهدا و باوجود همه مسایل و مشکلات از جمله گرمای هوا، تلاش تروریست‌ها برای ایجاد ناامنی در اماکن متبرکه، اعتراضاتی که قبل از اربعین در عراق وجود داشت و تنگنا‌های اقتصادی و معیشتی که در میان دو ملت بود، دیدیم که با تلاش شبانه روزی باوجود همه مشکلات تعداد زائران افزایش چشمگیری داشت.
 
<div id="video-display-embed-code_249203" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/744713/249203?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما