شناسهٔ خبر: 36447936 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرلشکر باقری:

اربعین نماد اقتدار و وحدت ایران و عراق

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح: مراسم اربعین امروز به نماد اقتدار و وحدت ملت های ایران و عراق تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -
اربعین نماد اقتدار و وحدت ایران و عراقبه گزارش خبرنگار   خبرگزاری صدا و سیما ؛ رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در مراسم قدردانی از خادمان اربعین حسینی گفت: مراسم اربعین امروز به عنوان نماد اقتدار، وحدت و جوشش انقلابی و اسلامی میان ملت ایران و عراق و بسیاری از آزادی خواهان و علاقه‌مندان اهل بیت (ع) تبدیل شده است.
 سردار سرلشکر محمد باقری افزود: این مراسم به جهان نشان می‌دهد که انگیزه، تلاش و مفاهیم و ارزش‌های الهی حرکت و موجی است که می‌تواند سیلی ایجاد کند.
وی گفت: در جهان شاهد هستیم اگر مراسمی در جایی برگزار می‌شود، صرفا هزار نفر و یا چند هزار نفر در آن مراسم جمع می‌شوند که طرفداران ادیانی در آن مراسم حضور دارند، رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف آمریکایی و اروپایی چندین روز به آن می‌پردازند و بزرگش می‌کنند.
 
مراسم اربعین باعث افزایش اقتدار نظام در دنیا شد
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت:: مراسم اربعین باعث افزایش اقتدار و جایگاه نظام و نیرو‌های مسلح در دنیا شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در مراسم تقدیر از خادمان اربعین حسینی (ع)، افزود: مراسم اربعین حسینی، قدرت و شادابی مسلمانان و تابعین اسلام ناب محمدی (ص) را نشان می‌دهد. این مراسم نماد مهمان نوازی، برادری، ایثار و نمایش جنبه‌های مدیریتی کارآمد ایران و عراق است چرا که مراسم به این بزرگی با نظم، امنیت، شکوه و تکریم زوار همراه است.
وی با بیان اینکه جلسات متعددی در طول سال برای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی برگزار شد، ادامه داد: با وجود هماهنگی‌های به موقع، مسئولیت پذیری و تلاش شبانه روزی تمام دست اندرکاران دیدیم که این مراسم باشکوه برگزار شد.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت:: یکی از اقداماتی که امسال رخ داد، لغو روادید بود که با پیگیری جمهوری اسلامی ایران و همکاری دولت عراق اتفاق افتاد.
وی به بازگشایی مرز خسروی برای تسهیل در تردد زوار اشاره کرد و افزود: زائران ایرانی که سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بودند، امسال به بیش از ۳ میلیون نفر رسیدند و این بیانگر افزایش ۷۴ درصدی زوار ایرانی علیرغم برخی مسائلی است که می‌توانست مشکلاتی را ایجاد کند، اما بحمداله حتی با وجود برخی مشکلات، همه دنیا دیدند که این راهپیمایی در اوج نظم، امنیت، شور، شکوه و وفاق دو ملت ایران و عراق برگزار شد.
سرلشکر باقری با بیان اینکه نیروی انتظامی میدان دار اصلی برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) بود گفت:: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان "نیروی محوری" و " قوای اساسی" برای برگزاری این مراسم الهی نقش بی بدیل و استثنایی را برعهده گرفت.
وی افزود: در موضوع مربوط به گذرنامه، امور قانونی سفر خارجی اتباع غیرایرانی، تردد در جاده‌ها، عبور از مرز‌ها، تکریم زائران و بسیاری از مسائل دیگر که نیروی انتظامی نقش اساسی و استثنایی را برعهده گرفت، شاهد تلاش شبانه روزی نیرو‌های پلیس بودیم البته در این موضوع، همه نیرو‌های مسلح یار، یاور و در کنار نیروی انتظامی بودند.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت:: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با فرماندهی مسلط و پای کار، با ایجاد قرارگاه دائمی اربعین، با اشراف مناسب امنیتی و انتظامی و به کارگیری ۳۰ هزار نیروی ارزشمند خود به همراه ابداع و ابتکار عمل در رفع گره‌ها و موانع، توانست به خوبی ایفای نقش کند.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی به سرعت برگه‌هایی را جایگزین گذرنامه کرد و با رعایت موازین قانونی، امکان تسهیل در تردد زوار را فراهم آورد که قابل تحسین است افزود: شاهد اقدام نیروی انتظامی برای تسهیل سفر دانشجویان و طلابی بودیم که هنوز خدمت وظیفه انجام نداده اند، از طرفی تسهیل در سفر اتباع افغانستانی و پاکستانی از دیگر اقدامات مطلوب نیروی انتظامی بود و آنچه که حاصل شد ر ضایت الهی بود.
سرلشکر باقری با بیان اینکه مراسم اربعین باعث افزایش اقتدار و جایگاه نظام و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در دنیا شد گفت:: این مراسم موجب افزایش اقتدار و جایگاه نظام مقدس و الهی جمهوری اسلامی ایران و جایگاه نیرو‌های مسلح در سطح جهان و منطقه می‌شود و این مهم، ارزش فوق العاده‌ای دارد و از هرگونه تبلیغ رسانه‌ای ارزشمندتر است.
وی به رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد نیروی انتظامی در راهپیمایی اربعین اشاره کرد و افزود: با وجود همه دستاورد‌های مطلوب باید نقاط قوت و ضعف و کاستی‌ها با جدیت استخراج و برای سال آتی رفع شود. از هم اکنون باید برای مراسم اربعین سال آینده آماده باشیم.
 
بایکوت مراسم اربعین در رسانه های دشمن ایران و عراق
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، اضافه کرد: مراسم اربعین سال هاست در جهان آغاز شده و سال به سال توسعه پیدا می‌کند و بین پانزده یا شانزده میلیون نفر در آنجا حضور پیدا می‌کنند و کیلومتر‌ها با پای پیاده و با مشکلات فراوان راهپیمایی می‌کنند و عاشقانه ابراز احساسات می‌کنند و اوج مهمان نوازی یک ملت را به نمایش می‌گذارند، اما در جهان پوشش داده نمی‌شود که نشان دهنده این است که این مراسم الهی و هرچه به مذاق دشمن خوش نیاید، آن مراسم الهی و معنوی‌تر است.
سردار باقری ادامه داد: این مراسم دارای یک پیام جهانی است آن اینکه هر چند آن مراسم را پوشش نمی‌دهند بیشتر بر آزادی خواهان اثبات می‌شود که ارزشمند است.
وی همچنین گفت: مراسم اربعین امسال گام بزرگی در مسیر شکل دهی تمدن بزرگ امت اسلامی است که گروه های مختلف شیعه و سایر مسلمانان با قدرت نرم و پیام معنادار، عاشقانه این وحدت را به نمایش می‌گذارند.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه دو ملت عراق و ایران سابقه درگیری خونین باهم دارند، افزود: خواست استکبار اکنون این است که نفاق را در بین این دو ملت بیشتر کند، اما این مراسم باعث می‌شود که عاشقانه دو ملت در کنارهم قرار بگیرند.
 
نمایش ارزش های عمیق انسانی در مراسم اربعین
سردار باقری گفت: در مراسم اربعین ارزش‌ها و فضایل عمیق انسانی به نمایش گذاشته می‌شود، ضمن اینکه مهمان نوازی و از خودگذشتگی یک ملت نیز به نمایش درمی آید و مراسم با نظم و امنیت برگزار می‌شود و قریب ۲۰ میلیون نفر از شهر‌های خود حرکت می‌کنند و در کمال امنیت و آرامش به خانه‌های خود بازمی گردند و زائران غیرایرانی که در این مراسم حضور پیدا می‌کنند، سفیرانی هستند که یاد و خاطره خود را به میان ملت و کشور خود می‌برند.
وی افزود: خدا را شاکریم که امسال به برکت خون شهدا و باوجود همه مسائل و مشکلات از جمله گرمای هوا، تلاش تروریست‌ها برای ایجاد ناامنی در اماکن متبرکه، اعتراضاتی که قبل از اربعین در عراق وجود داشت و تنگنا‌های اقتصادی و معیشتی که در میان دو ملت بود، دیدیم که با تلاش شبانه روزی باوجود همه مشکلات تعداد زائران افزایش چشمگیری یافت.

نظر شما