شناسهٔ خبر: 36451827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

بازسازی مناطق زلزله زده ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری صداوسیما

استاندار کرمانشاه از پیشرفت ۹۵ درصدی بازسازی مناطق زلزله زده خبر داد وگفت: تلاش ما این است عملیات بازسازی در همه مناطق زلزله زده تا آخر امسال به پایان برسد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کرمانشاه، هوشنگ بازوند صبح امروز در نشست خبری به مناسبت دومین سالگرد زلزله که با حضور معاونین استاندار و اهالی رسانه برگزار شد؛ اظهار داشت: زلزله سال ۹۶ یکی از بزرگترین و مخرب‌ترین زمین لرزه‌های تارخ کشور بود که به یکصد هزار واحد مسکونی استان خسارت وارد کرد.
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های صورت گرفته عملیات بازسازی در همه مناطق زلزله زده تا اواخر امسال به پایان برسد.
استاندار کرمانشاه گزارشی از وضعیت اقتصادی استان هم ارائه کرد.
بازوند با اشاره به رسمی شدن مرز‌های شوشمی در پاوه، شیخ صله در ثلاث باباجانی و سومار گفت: با توسعه زیر ساخت‌ها و تعامل با طرف عراقی تلاش می‌کنیم این مرز‌ها رونق بگیرند.
وی همچنین از پایین آمدن ۲ درصدی نرخ بیکاری در نیمه اول امسال نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: البته استان با انباشت دو دهه‌ای بیکاری مواجه است و رفع این معضل بزرگ به تلاش‌های جمعی بیشتر نیازمند است.
استاندار کرمانشاه در ادامه بازگشایی مرز خسروی را یک دستاورد مهم برای استان دانست و گفت: امیدواریم مرز خسروی بعنوان قدیمی‌ترین مرز ایران با عراق به رونق و جایگاه واقعی خود برگردد.
بازوند به دو طرح صنعتی پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی اسلام آباد غرب نیز اشاره کرد وگفت: قرار است سمپوزیومی خوش سابقه که سهامدار عمده آن وزارت نفت است پالایشگاه آناهیتا را اجرا کند و شرکت ملی پتروشیمی هم سرمایه مجتمع پتروشیمی اسلام آباد غرب را تامین نماید.
وی خاطرنشان کرد: کل اعتبارات عمرانی استان کرمانشاه در سال گذشته یک هزار و ۶۳۹ میلیارد تومان بود که با تلاش‌های صورت گرفته در هفت ماهه نخست سال جاری مبلغ یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی به استان اختصاص یافته که با اعتبارات یکسال گذشته برابری می‌کند.

نظر شما