شناسهٔ خبر: 36449976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۲ هزار کانکس در مناطق زلزله‌زده باقی‌مانده است/ سرمایه‌گذاری 550 میلیون دلاری در پتروشیمی اسلام‌آباد غرب

استاندار کرمانشاه گفت: از 18 هزار کانکسی که مردم مناطق زلزله‌زده استان در آن زندگی کردند، حداکثر 2 هزار عدد باقی‌مانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دومین سالگرد زلزله مهیب آبان‌ماه غرب استان و ارائه گزارش عملکرد دوسالانه برگزار شد، کار رسانه‌ها در مشارکت در پروسه توسعه استان و اطلاع‌رسانی اقدامات زلزله را قابل تقدیر دانست.

استاندار کرمانشاه، زلزله آبان‌ماه سال 96 را ویرانگرترین زلزله‌ یک قرن اخیر در غرب کشور عنوان کرد و افزود: زلزله‌های بوئین‌زهرا، منجیل و رودبار از قدرتی مشابه برخوردار بودند، ولی قدرت تخریب زلزله سرپل‌ذهاب بسیار بیشتر بود بطوری که 45 روز تمام تمامی گسل‌های کشور را تحت تاثیر قرار داد.

وی ادامه داد: اقدامات زلزله به نظام اسلامی باز می‌گردد و رکورد بسیار خوبی در آن زده شد، از 18 هزار کانکسی که مردم در آن زندگی کردند حداکثر 2 هزار عدد باقی‌مانده است و بخشی از ساکنان آن، کسانی هستند که واحدهایشان ساخته نشده و برخی هم مستاجران زلزله‌زده هستند.

*در خصوص امهال وام‌های به راهکارهای مناسبی رسیده‌ایم

بازوند در خصوص وضعیت مستاجران زلزله‌زده، گفت: مستاجران زمین برای ساخت واحد مسکونی پیش‌بینی شده و وام بلاعوضی هم به آن‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی تاکید کرد: با جدیت به‌دنبال تمدید یک‌ساله امهال وام‌های زلزله‌زدگان هستیم و این مطالبه را با وزیر اقتصاد مطرح شده، خوشبختانه در این زمینه به راهکارهای مناسبی رسیده‌ایم و در حال پیگیری آن هستیم.

*جذب سرمایه‌های جدید راه‌حل معضل بیکاری کرمانشاه است

استان کرمانشاه سال‌هاست با درد مزمنی به نام بیکاری دست به گریبان است به گفته، این مقام ارشد اجرایی استان، علی‌رغم اینکه طی 6 ماه نخست امسال شاهد کاهش نرخ بیکاری و تورم در استان بودیم، اما کاهش بیکاری برای مردم ملموس نیست، زیرا وقتی مردم شاهد حجم بالایی از بیکاری در استان هستند چنین کاهش‌هایی به چشم نمی‌آید.

وی با بیان اینکه برای حل این معضل راهی جز جذب سرمایه‌های جدید وجود ندارد، افزود: متاسفانه برخی افراد با سیاه‌نمایی‌های غیرمنصفانه موجب ترس و واهمه کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری در کرمانشاه شده‌اند و این ظلمی آشکار به توسعه استان محروم کرمانشاه است؛ نباید فضای تار و تاریک برای سرمایه‌گذار درست کرد، البته برخی رسانه‌ها همراه توسعه هستند و به ظرفیت‌های استان پرداخته‌اند.

بازوند خاطرنشان کرد: این سیاه‌نمایی‌ها یکی از دلایل اصلی عدم شکل‌گیری یک بخش خصوصی در استان کرمانشاه است و این موضوع سبب شده حوزه ورزش و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با بحران حامیان بخش خصوصی مواجه باشند.

وی گفت: برخی‌ها منافع استان را در نظر نمی‌گیرند و به آن شلیک می‌کنند. شبکه‌ای در صداوسیما آماری را اعلام کرده که ظلم به استان بوده و چهره استان را منفی جلوه داده است.

استاندار کرمانشاه ضمن تشکر از رسانه‌های دلسوز استان، استقبال خود را از نقد منصفانه و سازنده رسانه‌ها اعلام کرد و گفت: اما در این میان متاسفانه برخی به جای نقد به‌دنبال توهین هستند و تخریب منافع کلان استان را هدف گرفته‌اند.

*اعتبار عمرانی کرمانشاه امسال حدود یک‌هزار و 600 میلیارد تومان است

وی با بیان اینکه اجرایی‌کردن پروژه‌های بزرگ و پیشران توسعه در کرمانشاه، طی دو سال اخیر در دستور کار مدیریت ارشد استان بوده است، خاطرنشان کرد: دولت در هفت ماهه اول سال، یک‌هزار و 600 میلیارد تومان اعتبارات استانی به کرمانشاه تخصیص داده که به اندازه تمام بودجه استانی سال گذشته بوده است.

بازوند کل اعتبارات عمرانی استان سال گذشته را یک‌هزار و 639 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبارات عمرانی امسال با اعتبارات یک‌سال گذشته برابری می‌کند.

وی پالایشگاه آناهیتا را از پروژه‌های بسیار مهم و توسعه‌آفرین استان معرفی کرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، 67 درصد از پالایشگاه آناهیتا به یک هلدینگ توانمند و باسابقه (وابسته به وزارت نفت) واگذار شده است، امیدواریم عملیات اجرایی آن از ابتدای سال 99 آغاز شود.

* اسلام‌آباد غرب صاحب پتروشیمی جدیدی می‌شود

بازوند، از موافقت وزارت نفت با سرمایه‌گذاری در یک پروژه جدید پتروشیمی در اسلام‌آباد غرب خبر داد و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری 550 میلیون دلاری پروژه توسط دولت تامین می‌شود و تفاهم‌نامه آن به‌زودی امضا می‌شود.

وی در خصوص شکایات چند روز اخیر استانداری از چند نفر از خبرنگاران، متذکر شد: به محض اطلاع از موضوع شکایت از رسانه‌ها، به پاس زحمات این قشر دلسوز و تلاشگر، دستور متوقف کردن این شکایت‌ها داده شد.

بازوند در توضیح رفتار شهردار اسلام‌آبادغرب با رسانه هفته‌نامه عصر باختر، گفت: کار شهردار اسلام‌ آباد در زمینه جوش کردن درب دفتر هفته‌نامه عصر باختر باید در چهارچوب قانون بررسی شود و اگر در این میان تخلفی صورت گرفته با آن برخورد شود.

وی در بخش دیگر از سخنانش بازگشایی مرزخسروی را تحقق یکی از آرزوهای دیرینه مردم این استان دانست و تصریح کرد: بازگشایی مرز خسروی یک فرصت بی‌بدیل و توفیق خوب برای همه مردم استان کرمانشاه است، که افتخار خادمی زائران امام حسین(ع) را داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: بازگشایی این مرز مهم یک اولویت جدی بود و از همان روزهای اول زلزله این مطالبه را به شکل جدی با مقامات ارشد کشور مطرح کرد‌یم و خوشحالیم که این مطالبه تحقق پیدا کرد.

بازوند با بیان اینکه سیاست ما این بود که در سال نخست فشار زیادی به مرز خسروی وارد نکنیم و حرکت با احتیاط به‌خاطر شرایط عراق لازم بود، افزود: امسال شاهد تردد خوب زائران از مرز خسروی بودیم و در اکثر روزها بالغ بر 28 هزار نفر از این مرز تردد داشتند.

به گفته استاندار کرمانشاه، در زمینه ساماندهی آرامگاه سردار یارمحمدخان، سردار بزرگ مشروطه با وزیر بهداشت توافق خوبی در زمینه بازسازی آرامگاه و جداسازی از حریم دانشگاه علوم پزشکی انجام داده‌ایم.

*استانداری کرمانشاه 3 میلیارد تومان را برای ساخت سریال «نون‌. خ» متقبل شده است

وی سریال «نون‌. خ» را  فرصت بسیار مناسبی دانست تا در طول ماه مبارک رمضان پتانسیل‌های استان کرماناشه را به مردم کشور معرفی کند و افزود: براساس توافق صورت گرفته سریال «نون.خ» با هزینه 15 میلیارد تومان در استان کرمانشاه ساخته می‌شود که 3 میلیارد تومان آن را استان تقبل کرده است.

وی در توضیح ماجرای تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه، گفت: سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت، پنج سئوال در حوزه‌های مختلف از استانداری کرمانشاه پرسیده‌اند، پرسش حق طبیعی نمایندگان است و خوشبختانه این امر فرصتی مناسب برای بیان عملکرد مدیریت ارشد استان فراهم آورده است.

انتهای پیام/پ

نظر شما