شناسهٔ خبر: 36447517 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراسم تقدیر از خادمان اربعین حسینی (ع)

صدور ۲ میلیون گذرنامه و دفترچه موقت در اربعین

فرمانده نیروی انتظامی: با افزایش متقاضیان و هماهنگی بین مسئولان عراقی و ایرانی، حدود ۲ میلیون گذرنامه و دفترچه موقت زیارتی صادر شد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در مراسم تقدیر از خادمان اربعین حسینی (ع) با بیان اینکه در اربعین امسال با افزایش متقاضیان، گذرنامه موقت زیارتی صادر کردیم افزود: با توجه به افزایش متقاضیان با هماهنگی مسئولان عراقی، وزارت کشور و وزارت امور خارجه در داخل کشور، حدود ۲ میلیون گذرنامه و دفترچه موقت زیارتی صادر شد که به دلیل لغو روادید از اول محرم تا روز‌های پایانی این تردد‌ها ادامه داشت و تا ۵۰ روز به صورت وسیعی انجام گرفت. این در حالی است که سال‌های گذشته اگر روادید صادر می‌شد در یک زمان ۲۰ روزه بود. 
<div id="video-display-embed-code_4171943"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2571767/4171943?width=350&height=250"></script></div>
وی گفت: البته قبل از صدور این گذرنامه‌های موقت زیارتی با وزیر کشور عراق توافقات نهایی صورت گرفت و در داخل کشور نیز هماهنگی انجام شد. 
فرمانده ناجا افزود: امسال حدود ۶ هزار برگ موقت زیارتی در مرز‌ها صادر شد و حدود ۱۲۲ هزار دانشجو طلبه و دانش آموز مشمول خدمت، بدون وثیقه به این مراسم اعزام شدند.
وی با بیان اینکه کسب آمادگی نیروی انتظامی برای اربعین امسال، از اربعین سال گذشته آغاز شد، گفت: ۲۵ جلسه برگزار کردیم و ۵۴ مصوبه داشتیم که شرح اقدامات صورت گرفته به ستاد کل ارسال شده است که نتیجه همه این اقدامات تسهیل در تردد زوار در ابعاد مختلف بود. 
سردار اشتری با بیان اینکه سعی شد که در ابعاد مختلف تسهیل در تردد زائران صورت گیرد گفت: امسال از مرز میرجاوه و دوغارون زائران پاکستانی و افغانستانی تردد کردند که بحمدالله با هماهنگی‌های صورت گرفته تردد‌ها به نحو مطلوب انجام شد.
وی افزود: امسال توفیق داشتیم که در مراسم اربعین به نحو مطلوب خدماتی را ارائه دهیم که این امر موجب رضایت مقام معظم رهبری نیز شد.
وی ادامه داد: با هماهنگی خوبی که میان نیرو‌های مسلح سپاه، بسیج و ارتش صورت گرفت یک همدلی و هماهنگی و رزمایش خوبی در این مقطع انجام شد که نتیجه آن ارائه خدمات به بهترین شیوه به مردم بود.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا امروز در اجرای گام دوم انقلاب اسلامی آمادگی بیشتری نسبت به ۴۰ سال گذشته دارد، گفت: امروز به لطف و عنایت الهی همکاران ما برای اجرای مأموریت‌ها آمادگی کامل دارند و امیدواریم بیش ازگذشته بتوانیم به مردم خدمات ارائه دهیم و در افزایش امنیت گام‌های موثرتری برداریم.
 
 سفر ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر برای زیارت اربعین 
سردار حسین اشتری گفت: طی ۶ سال گذشته جمعیت زائران افزایش پیدا کرده است و زائران در مرز‌های سه گانه و امسال نیز در مرز‌های چهارگانه حضور یافتند به ویژه آنکه امسال بر جمعیت زائران اضافه شد.
وی گفت: ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر ایرانی و ۳۰۰ هزار زائر غیر ایرانی از مرز‌های ایران برای زیارت اربعین تردد داشتند که اگر مسیر رفت و برگشت را در نظر بگیریم ۸ میلیون ۲۰۰ هزار نفر از مرز‌های هوایی و چهارگانه تردد زائر داشتیم.
سردار اشتری گفت: نیروی انتظامی با حمایت و مصوبات ستاد کل نیرو‌های مسلح با قدرت و برنامه ریزی بیشتر امسال در مراسم باشکوه اربعین حضرت اباعبدالله الحسین حاضر شد به طوری که بیش از ۳۰ هزار نفر از همکاران نیروی انتظامی در مرز‌های چهارگانه حضور پیدا کردند و در تمام مسیر‌های منتهی به مرز‌های چهارگانه ایران و عراق حضور داشتند و در مرز مهران که بیش از ۵۰ درصد تردد زائر داشتیم حضور پیدا کردند و به غیر از آن در تمام مسیرها، پایانه‌ها و محل‌های تجمع زائران حاضر شدیم و خدمات ارائه کردیم.
وی گفت: یگان‌های مختلف به ویژه یگان ویژه و مرزبانی بیشترین خدمات را به زائران در خروج و ورود به کشور ارائه دادند.
وی ادامه داد: با توجه به زیر ساخت‌هایی که به اندازه نیاز فعلی ما نیست لازم بود با یک کار جهادی خدمات لازم را ارائه و کمبود‌ها را پر کنیم که این کار را انجام دادیم.
 
 تقدیر از دست اندرکاران اربعین حسینی (ع) 
در این مراسم سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری از سردار "اشتری"؛ فرمانده ناجا با اهداء یک جلد کلام الله مجید و لوح تقدیر قدردانی کرد. همچنین از خانواده دو تن از کارکنان ناجا که در مأموریت اربعین به لقاء الله پیوستند با اهداء لوح، قدردانی شد.
 خانواده مرحوم حجت الاسلام والمسلمین "رضا فهیم راد"؛ رئیس عقیدتی سیاسی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، خانواده مرحوم "حاج محمد کافی" و جمعی از سازمان عقیدتی سیاسی ناجا نیز تجلیل شدند.
همچنین سردار "محسن فتحی زاده"، جانشین معاون هماهنگ کننده و فرمانده قرارگاه اربعین ناجا، سردار "حسین ساجدی نیا"، معاون عملیات ناجا؛ سردار "غلامرضا رضائیان"، رئیس بازرسی ناجا، سردار "حسین رحیمی"، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سردار "حسن کرمی"، فرمانده یگان‌های ویژه ناجا؛ سردار "سیدکمال هادیانفر"، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا؛ سردار "محمد بابایی"، رئیس پاوا ناجا؛ سردار "محمد شرفی"، رئیس پلیس پیشگیری ناجا؛ سردار "رحمت اله محمدی" معاون آماد و پشتیبانی ناجا، سردار"حسینعلی مستاجران"، فرمانده هوا ناجا؛ سردار "احمد دولتخواه"، معاون فاوا ناجا؛ سردار "حیدر عباس زاده"، فرمانده انتظامی استان خوزستان؛ سردار "جاویدان"، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه؛ سردار "نورعلی یاری"، فرمانده انتظامی ایلام؛ سردار"تقوی"، فرمانده انتظامی خراسان رضوی؛ سردار "محمد قنبری"، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان؛ سردار "رمضان شعبانی"، معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا و سردار"جلال ستاره"؛ معاون عملیات فرماندهی مرزبانی ناجا تجلیل و تقدیر شدند.

نظر شما