شناسهٔ خبر: 36449132 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سردار اشتری:

3 ميليون و 800 هزار زائر براي زيارت اربعين به عراق سفر کردند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- فرمانده نیروی انتظامی گفت: امسال 3 میلیون و 800 هزار نفر برای زیارت اربعین از مرز‌های چهار گانه به کشور عراق سفر کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار حسین اشتری در مراسم تقدیر از خادمان اربعین حسینی افزود: طی 6 سال گذشته جمعیت زائران افزایش پیدا کرده است و زائران در مرز‌های سه گانه و امسال نیز در مرز‌های چهارگانه حضور یافتند به ویژه آنکه امسال بر جمعیت زائران اضافه شد.
وی گفت: 3 میلیون و 800 هزار زائر ایرانی و 300 هزار زائر غیر ایرانی از مرز‌های ایران برای زیارت اربعین تردد داشتند که اگر مسیر رفت و برگشت را در نظر بگیریم 8 میلیون 200 هزار نفر از مرز‌های هوایی و چهارگانه تردد زائر داشتیم.
سردار اشتری گفت: نیروی انتظامی با حمایت و مصوبات ستاد کل نیرو‌های مسلح با قدرت و برنامه ریزی بیشتر امسال در مراسم باشکوه اربعین حضرت اباعبدالله الحسین حاضر شد به طوری که بیش از 30 هزار نفر از همکاران نیروی انتظامی در مرز‌های چهارگانه حضور پیدا کردند و در تمام مسیر‌های منتهی به مرز‌های چهارگانه ایران و عراق حضور داشتند و در مرز مهران که بیش از 50 درصد تردد زائر داشتیم حضور پیدا کردند و به غیر از آن در تمام مسیرها، پایانه‌ها و محل‌های تجمع زائران حاضر شدیم و خدمات ارائه کردیم.
وی گفت: یگان‌های مختلف به ویژه یگان ویژه و مرزبانی بیشترین خدمات را به زائران در خروج و ورود به کشور ارائه دادند.
وی ادامه داد: با توجه به زیر ساخت‌هایی که به اندازه نیاز فعلی ما نیست لازم بود با یک کار جهادی خدمات لازم را ارائه و کمبود‌ها را پر کنیم که این کار را انجام دادیم.

نظر شما