شناسهٔ خبر: 36441445 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم:

امر به معروف و نهی از منکر فروع مغفول مانده دین اند

حوزه/ جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت:امر به معروف و نهی از منکر جز فروع دین ما هستند اما دو فرع فراموش شده که کمتر به آن توجه میشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه،  سید محمد تقی حسینی در گردهمایی سالانه خواهران مبلغ استان قم  که عصر امروز در سالن اجتماعات جامعه مدرسین استان قم برگزار شد، اظهار داشت:در این همایش جامعه الزهرا(س)، حوزه علمیه قم،سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغاتکمال همکاری را داشتند.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: در دوره قبل مجلس قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر تصویب شد، خود امر به معروف نیاز به قانون ندارد چرا که حکم شرع است.

وی با بیان اینکه خداوند و انبیای عظام خود از آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند، تصریح کرد: حتی در انجیل و تورات برای معرفی پیامبر اسلام این دو ویژگی بیان شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه آمران به معروف جانشینان خدا و رسول خدا و کتاب خدا هستند، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر جز فروع دین ما هستند اما دو فرع فراموش شده که کمتر به آن توجه میشود.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به اینکه همه مردم نسبت به این دو فرع دین غافل هستند، عنوان کرد: یکی از بهانه ها برای این مغفول ماندن عدم حمایت قانون بود و بعد از تصویب قانون نیز این موضوع حل شد وامروز دفاتر امر به معروف در مناطق مختلف فعال هستند.

وی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم دانست، تصریح کرد: همه مبلغان باید به هرنحوی که توانایی دارند در این امر شرکت کنند و چهارشنبه های زهرایی نمونه ای ازین فعالیت هاست.

حسینی موسسه شمیم عفاف را از دیگر اقدامات برای امر به معروف برشمرد، تصریح کرد: مطالبه گری یکی از ضرورت هایی است که باید در مردم و مبلغان رشد پیداکند.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه  شورای تخصصی امر به معروف در اصناف ایجاد شده است: اینکه وضع ظاهری قم دغدغه مقام معظم رهبری می شود و می طلبد که همه نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشند.

وی افزود:‌باتوجه به نقش مهم و بسزای مبلغات باید از این ظرفیت در جهت احیای این دو فرضیه الهی گام برداشته شود.

۳۱۳/۶۱

نظر شما