شناسهٔ خبر: 36398398 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نگرانی در مورد جنگ تجاری طلا را گران کرد

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: نگرانی در مورد جنگ تجاری طلا را گران کردهر اونس طلا در معاملات دیروز به علت نگرانی در مورد توافق تجاری امریکا و چین و چشم‌انداز کند شدن رشد اقتصادی، ۰۹ /۴ دلار افزایش یافت.
به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از اینکه روز جمعه به کمترین میزان در سه ماه گذشته رسید، در معاملات دیروز به علت نگرانی در مورد توافق تجاری امریکا و چین و چشم‌انداز کند شدن رشد اقتصادی، افزایش یافت. هر اونس طلا با ۰۹ /۴ دلار افزایش ۰۹/ ۱۴۶۳ دلار فروخته شد. برایان لان، دلال مرکز گلدسیلور سنگاپور گفت: «قیمت طلا اکنون تا حدی پایین است و سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند از این فرصت برای خرید طلا استفاده کنند؛ چراکه با توجه به نگرانی‌ها در مورد جنگ تجاری و اقتصاد جهان هنوز جای افزایش دارد.» لان اضافه کرد: خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی به ویژه چین نیز سبب افزایش قیمت‌ها شده است. ترامپ روز شنبه گفت: مذاکرات تجاری با چین به خوبی پیش می‌رود، اما امریکا تنها در صورتی با چین توافق می‌کند که آن توافق برای امریکا درست باشد.
واشنگتن و پکن توافق کردند تا تعرفه‌ها را به‌عنوان بخشی از فاز نخست توافق تجاری لغو کنند، اما ترامپ بعداً چنین توافقی را تکذیب کرد.
جنگ تجاری بازار‌های مالی را به هم ریخته و در مورد رکود اقتصادی جهان نگرانی ایجاد کرده است و قیمت طلا را در سال‌جاری تا ۱۴ درصد افزایش داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما