شناسهٔ خبر: 36314855 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

بیانیه مشترک دو تشکل دانشجویی درباره جایزه بزرگ علی پولاد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز، دفتر تحکیم وحدت و بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند درباره جایزه بزرگ علی پولاد بیانه‌ای مشترک صادر کردند. در بخشی از این بیانه آمده است: به وضوح می‌توان این جایزه بزرگ را مصداق عینی سرمایه‌سالاری و حکومت سرمایه بر آرمان‌ها دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز دفتر تحکیم وحدت و بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند در مورد جایزه بزرگ علی پولاد بیانه ای مشترک صادر کردند.

متن بیانیه بشرح ذیل است:

علی پولاد نماد غلبه سرمایه بر آرمان

به وضوح می‌توان این جایزه بزرگ را مصداق عینی سرمایه‌سالاری و حکومت سرمایه بر آرمان‌ها دانست و در این بین سوالات و ابهامات زیادی موجود است که به برخی در زیر اشاره می‌نماییم:

1- قاعدتا جشنواره‌های جایزه بزرگ علمی، مزین به نام نوابغ بزرگ علمی، فرهنگی و یا تاریخی است، چگونه می‌شود که نام یک تاجر بزرگ که مدرک دکتری و پروفسوری خود را از دانشگاه‌های جمهوری آذربایجان به صورت افتخاری دریافت کرده است و تقریبا هیچ سابقه‌ی درخشان علمی و تحقیقاتی نداشته، بر روی یک جشنواره نقش می‌بندد و ۱۰ دانشگاه رسمی یک استان بزرگ پشتیبان آن می‌شوند.

2- آیا نظام قانونی آموزش عالی کشور به گونه‌ای است که هر کسی پول داشته باشد، می‌تواند به طور انحصاری اقدام به برگزاری جشنواره کند و نام خود را در جامعه علمی رسانه‌ای کند؟ و اگر چنین است آیا اختصاصی‌سازی برندهای علمی منجر به این نخواهد شد که طبقه سرمایه‌داران، جایگاه اجتماعی و علمی افتخارات و بزرگان را تصاحب کنند.

نظر شما