شناسهٔ خبر: 36286029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضرورت احیای کانون‌های بحران فرسایش بادی در ریگان

فرماندار ریگان گفت: باید کانون‌های بحران فرسایش بادی در ریگان احیا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، امین باقری اظهار داشت: بعد از امنیت در شهرستان ریگان، منابع‌طبیعی اولویت کاری ما است که در صورت عدم احیای منابع‌طبیعی در ریگان شاهد نابودی شرق استان خواهیم بود.

فرماندار ریگان بیان داشت: با توجه به مهار ریزگردها و تخصیص اعتبار ۶۲۰ میلیارد تومانی جهت مالچ‌پاشی و احیای جنگل‌ها مالچ‌پاشی در ریگان آغاز شد اما دو سال متوالی در این شهرستان متوقف شده است.

فرماندار ریگان با بیان اینکه حجم کاری که در منطقه در حال کار است با نیاز منطقه سازگاری ندارد، ادامه داد: اگر یک متر کار در شهرستان ریگان در عرصه منابع‌طبیعی کار می‌شود،  ده‌ها متر توسط توفان‌های شدید شن در این شهرستان تخریب می‌شود.

باقری خواستار احیای کانون‌های بحران فرسایش بادی در شهرستان ریگان شد و افزود: در زمینه مهار ریزگردها تاکنون فعالیتی صورت نگرفته است.

اختصاص 85 میلیاد ریال اعتبار برای بیابان‌زدایی در ریگان

فصیح‌زاده معاون مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کرمان بیان کرد: یکی از بزرگترین پهنه‌های بیابانی استان در شهرستان ریگان است.

وی عنوان کرد: ۸۵ میلیارد ریال جهت بیابان‌زدایی در شهرستان ریگان اختصاص خواهد یافت.

معاون مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان خاطرنشان کرد: به‌زودی مالچ‌پاشی در ۸۰۰ هکتار از کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در ریگان انجام خواهد شد.

به گزارش فارس، ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور است و تاکنون ۱۶روستا در اثر گرد و غباردر ریگان خالی از سکنه شده‌اند.

انتهای پیام/80014/ب

نظر شما