شناسهٔ خبر: 36176818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیگیریم جشنواره فیلم کودک و نوجوان را به همدان برگردانیم

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال این هستیم با همکاری مسوولان استانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان را به همدان بیاوریم تا شادی و نشاط را به بچه‌ها هدیه دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر خجسته ظهر امروز در آیین رونمایی از پوستر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان افزود: این جشنواره در حوزه بین‌المللی شناخته شده و بستر معرفی همدان را مهیا کرده است.

وی افزود: به دنبال این هستیم با همکاری مسوولان استانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان را به همدان بیاوریم تا شادی و نشاط را به بچه‌ها هدیه دهیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: باید از فرصت برگزاری جشنواره‌های مختلف برای معرفی همدان به دنیا استفاده کنیم.

دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه هر برنامه‌ای با همکاری آموزش پرورش و با دانش آموزان و معلمان برگزار شود هیچ کمبودی نخواهد داشت اظهار کرد: ما باید برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی را با حضور دانش‌آموزان اجرا کنیم تا نتیجه بگیریم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه همدان پایتخت گردشگری آسیا و ۵۰۰ ساله ایران است خاطرنشان کرد: همدان پایلوت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری است چراکه مهمترین ویژگی این شهر فرهنگی بودن آن است.

وی تصریح کرد: امیدوارم در ایام برگزاری جشنواره، فرصت مناسبی برای بهره‌مندی همه کودکان و نوجوانان از برنامه‌ها فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه آیات قرآن  کریم مملو از زیبایی شناختی و هنر است اظهار کرد: در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش نیز به طبیعت و همچنین هنر و زیبایی‌شناختی که برگرفته از جهان هستی است، پرداخته شده است.

محمد پورداوود با اشاره به اینکه نمایش تکیه بر زندگی دارد یادآور شد: کودک با نمایش پیوند دارد و با توجه به این موضوع، استفاده از نمایش یادگیری را برای کودکان و نوجوانان عمیق تر خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه نمایش به سبب گستردگی، چشم هنرهاست خاطرنشان کرد: تئاتر برگرفته از شعر، ادبیات، ریتم و معماری است و اگر رویکرد تدریس نوین برگرفته از این نمایش‌ها باشد اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و می‌توان گفت بهترین بستر برای اجرای تئاتر و پرداختن به نمایش مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با ابراز امیدواری از برگزاری مطلوب جشنواره، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین است، امیدواریم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در این شهر به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 16 تا 21 آبان‌ماه در همدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳

نظر شما