شناسهٔ خبر: 36089783 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

سرخابی‌ها برابر بوشهری‌ها در هفته هشتم لیگ برتر

صاحب‌خبر -


حامد جیرودی / هفته هشتم لیگ برتر نوزدهم، فردا جمعه (3 آبان) با برگزاری 7 بازی آغاز می‌شود و تنها دیدار شهرخودرو و گل گهر از این هفته به 24 آبان موکول شده است. در این هفته دیدارهای جذاب و حساسی برگزار می‌شود. استقلال و پرسپولیس به مصاف دو تیم استان بوشهر یعنی پارس جنوبی و شاهین می‌روند و در دیدارهای دیگر هم سپاهان و تراکتور دو تیم صدر جدول برای حفظ جایگاه خود برابر رقبا قرار می‌گیرند.
سپاهان به دنبال حفظ صدر، ذوب آهن در جست وجوی راه نجات
ماشین‌سازی ‌و نفت‌ مسجدسلیمان از ساعت 16 در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز برابر هم قرار می‌گیرند. شاگردان رسول خطیبی در شرایطی میزبان هستند که در بازی قبل برابر دیگر تیم خوزستانی یعنی فولاد 3-2 بازنده شدند اما نفت که این فصل را خوب شروع کرده و یکی از تیم‌های بدون باخت لیگ است، در بازی قبل برابر شاهین 1-0 برنده شد. این دو تیم فصل گذشته برای اولین بار در لیگ برتر با هم دیدار کردند که هر 2 بازی رفت و برگشت 1-1 به پایان رسید. سپاهان از ساعت 16:45 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میزبان سایپاست. زردپوشان اصفهانی به فکر حفظ صدرنشینی‌شان هستند ولی سایپا که هفته پیش با 4 گل مغلوب استقلال شد، شرایط متفاوتی دارد و می‌خواهد طلسم 4 شکست پیاپی‌اش در لیگ جاری را بشکند. هر چند که ابراهیم صادقی می‌داند با تیم جوانش برابر تیم پرمهره امیر قلعه‌نویی کار سختی دارد. سپاهان و سایپا در تاریخ لیگ برتر 36 بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم سپاهان 15 پیروزی و سهم سایپا ۹ پیروزی بوده و ۱۲ دیدار هم مساوی شده است. در مجموع این دیدارها 102 گل به ثمر رسیده که 62 گل سهم سپاهان و 40 گل سهم سایپا بوده است. در 6 رویارویی اخیر دو تیم، سپاهان شکستی نداشته و 3 پیروزی و ۳ تساوی به دست آورده است. در دیگر دیدار، پیکان و ذوب آهن در ورزشگاه شهید دستگردی اکباتان با هم دیدار می‌کنند. تیم‌هایی که هر 2 بازنده‌های هفته قبل بودند. پیکان در آزادی 2-1 مغلوب پرسپولیس شد و ذوب آهن هم 1-0 بازی را به شهرخودرو واگذار کرد. در شرایطی که هر 2 تیم، 2 باخت پیاپی داشته‌اند به فکر نجات خود هستند. بخصوص علیرضا منصوریان که هنوز در لیگ نبرده و روی لبه تیغ قرار دارد. از سویی ذوب‌آهن در بیست‌ و نهمین تقابل خود با پیکان به دنبال حفظ رکورد ۱۲ سال شکست‌ناپذیری مقابل این تیم است. دو تیم در ادوار لیگ برتر 28 بار مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که در این میان سبزپوشان اصفهانی 15 پیروزی داشته‌اند و سهم پیکان 5 برد بوده و 8 بازی هم مساوی شده است. آخرین برد پیکانی‌ها مقابل ذوب‌آهن به بازی برگشت لیگ هفتم بازمی‌گردد که 2 -0 به نفع پیکان خاتمه یافت.
شاهین- پرسپولیس؛ بازی خانوادگی
شاهین در ورزشگاه تختی بوشهر از ساعت 16:45 میزبان پرسپولیس است و بیژن حیدری قضاوت این دیدار را برعهده دارد. از این بازی به عنوان یک دیدار خانوادگی بین شاهینی‌ها یاد می‌شود. شاهین که آخرین بار در لیگ یازدهم در لیگ برتر حضور داشت، بعد از 7 فصل غیبت در سطح اول فوتبال ایران با مربیگری عبدالله ویسی به لیگ برتر صعود کرد ولی «گواردیولای وطنی» چندان در این تیم دوام نیاورد و پس از 5 باخت و یک تساوی از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد و دستیار بوشهری‌اش مهرداد کریمیان موقتاً سرمربی این تیم شد. او هم در اولین بازی برابر نفت مسجدسلیمان بازنده شد تا شاهین با یک امتیاز در قعر جدول باشد. در مقابل پرسپولیس پس از 2 باخت پیاپی، پیکان را شکست داد تا در رده ششم جدول بایستد. حالا شاگردان گابریل کالدورن به دنبال این هستند که برابر میزبان بوشهری خود هم به پیروزی برسند تا فاصله‌شان با رقبا بیشتر نشود. پرسپولیس در این مسابقه مهدی عبدی مهاجم خود را به دلیل اخراج در بازی قبل در اختیار ندارد و بازی کردن سیامک نعمتی به دلیل مصدومیت  در‌ هاله‌ای از ابهام قرار دارد و در سمت مقابل هم محسن فیاض بخش بازیکن محروم شاهین است. در تاریخ لیگ برتر، پرسپولیس و شاهین 6 بار به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن 2 برد برای شاهین، 3 برد برای پرسپولیس و یک تساوی است. در این دیدارها 23 گل رد و بدل شده که 11 گل سهم شاهینی‌ها و 12 گل سهم سرخپوشان بوده است. نکته قابل توجه اینکه پرسپولیس و شاهین هر کدام یک پیروزی چهار گله مقابل هم را در کارنامه دارند. البته با فقر گلزنی که 2 تیم در این فصل داشته‌اند (شاهین 4 گل زده و پرسپولیس 5 گل) باید دید این بازی هم پر گل می‌شود یا نه. خصوصاً برای پرسپولیسی‌ها که علی علیپور هنوز گل نزده و جونیور براندائو برزیلی هم که به واسطه عملکرد ضعیفش، نقدهای زیادی را متوجه خود می‌بیند.
نکو به نساجی رسید
فولاد و نساجی از ساعت 17 در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برابر هم صف آرایی می کنند. جواد نکونام در نیم فصل اول لیگ هجدهم هدایت نساجی را برعهده داشت و فردا برابر تیم سابق خود قرار می گیرد. این دو تیم فصل گذشته برای اولین بار در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفتند که فولاد در بازی رفت 2-1 برنده شد ولی در بازی برگشت نساجی 2-0 به پیروزی رسید. صنعت نفت و تراکتور از ساعت 18 در ورزشگاه تختی آبادان برابر هم به میدان می روند تا شاهد تقابل دو تیم پرطرفدار باشیم. نفتی ها اگر چه در این فصل مشکلات مالی پیدا کرده اند ولی از لحاظ فنی با دراگان اسکوچیچ موفق بوده اند و تنها یک باخت در کارنامه شان به ثبت رسیده است. این تیم  در رده پنجم جدول جای دارد و تراکتور که با مصطفی دنیزلی اوج گرفته، بدون باخت و با تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم قرار دارد. 2 تیم تاکنون 12 بار در لیگ برتر با هم دیدار کرده اند که 6 برد برای تراکتورسازی، 5 تساوی و یک پیروزی هم برای نفت به ثبت رسیده است. در این بین 36 گل زده شده که سهم تراکتور 24 و سهم نفتی ها 12 گل بوده است.
استقلال به دنبال برد پنجم
استقلال و پارس جنوبی از ساعت 19 با قضاوت سیدرضا مهدوی در ورزشگاه آزادی برابر هم قرار می گیرند. آبی پوشان که این روزها در شرایط خوبی به سر می برند و روی دور برد افتاده‌اند، هفته گذشته با گلباران سایپا به چهارمین برد پیاپی خود(لیگ و جام حذفی) دست یافتند و در جایگاه هشتم جدول قرار گرفتند. در آن سوی میدان، جمی ها با هدایت فراز کمالوند با 7 امتیاز در رده یازدهم هستند.استراماچونی در این بازی و احتمالاً تا پایان فصل، داریوش شجاعیان را به دلیل پارگی رباط صلیبی اش در اختیار ندارد. با این حال، بازیکنان آماده‌ای مانند وریا غفوری، فرشید اسماعیلی و تعویضی طلایی به نام سجاد آقایی را دارد که او را برای حفظ شرایط فعلی امیدوار کرده است. استقلال و پارس جنوبی تاکنون 4 بار با هم روبه رو شده اند که سهم هرکدام 2 برد بوده است. در این بازی ها 9 گل به ثمر رسیده که سهم استقلال 6 گل و پارس جنوبی 3 گل بوده است.

نظر شما