شناسهٔ خبر: 36022610 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ردیابی علت مسمومیت دانشجویان علم و صنعت

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: از دانشگاه علوم پزشکی تهران تقاضا شده که موضوع مسمومیت دانشجویان علم و صنعت را ردیابی کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان با تاکید بر اینکه تمامی ۷۰ دانشجوی دانشگاه علم و صنعت که به بیمارستان مراجعه کرده بودند، بهبود یافته و مرخص شده‌اند، گفت: هنوز علت دقیق این اتفاق مشخص نیست.

اواخر هفته گذشته حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت دچار مسمومیت شدند.
 
مطیعی گفت: تعدادی از دانشجویان مسموم شده پس از مراجعه به مراکز درمانی بهبود یافتند و در حال حاضر در کلاس‌های آموزشی حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: اینکه این اتفاق مستقیم مربوط به غذا، ظرف و یا عامل دیگری بوده است، مشخص نشده و دانشگاه علم و صنعت از دانشگاه علوم پزشکی تهران تقاضا کرده است که موضوع را علت یابی کرده و نتیجه بررسی‌های خود را به دانشگاه گزارش کنند.
 
مطیعی گفت: طبیعتا بعد مشخص شدن علل این اتفاق، دانشگاه گزارش آن را به صندوق رفاه دانشجویان نیز اعلام خواهد کرد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان خاطر نشان کرد: تاکیدات و تمهیداتی نیز برای اینکه دقت لازم در تهیه غذای دانشجویان صورت بگیرد در قالب بخشنامه‌ای از قبل به کلیه دانشگاه‌ها ارسال شده است و مجدد به دانشگاه علم و صنعت این نکات یادآوری شده است تا در نحوه نگهداری و تهیه مواد غذایی و رعایت بهداشت اقدامات لازم صورت بگیرد.

دکتر مطیعی درباره نحوه نظارت بر مواد غذایی مصرفی دانشجویان گفت: ما امکانات و منابع لازم برای نظارت مستقیم بر دانشگاه‌ها در این زمینه نداریم ضمن اینکه صندوق رفاه دانشجویان یک نهاد مالی در وزارت علوم است و در زمینه بازسازی، تجهیز و نوسازی ساختمان‌های خوابگاهی و آشپزخانه کمک می‌کنیم؛ بنابراین نظارت مستقیم بر عهده خود دانشگاه‌ها است. اگر چه از سوی معاونت بهداشت و درمان وزارت بهداشت در جهت بازرسی از این مراکز مراجعاتی صورت می‌گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: حتی از آب شرب دانشگاه‌ها که از سیستم‌های داخلی تامین می‌شود نمونه گیری انجام شده و گزارش کیفیت آزمایش رسما به دانشگاه اعلام می‌شود بنابراین نظارت مستقیم فنی بر وضعیت بهداشت بر عهده دانشگاه‌ها و مراجع قانونی ذی ربط است.

نظر شما