شناسهٔ خبر: 35910267 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار:

بانک کشاورزی به وظایف خود در قبال آذرآب، بی‌توجه است

صاحب‌خبر -

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از اینکه در ایام بحرانی شرکت آذرآب، هیأت مدیره و مدیرعامل و مدیران اصلی در شرکت حضور ندارند و این شرکت بزرگ با سرپرستی موقت اداره می‌شود، بسیار متعجب هستم.

کریم یاوری در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اختلاف میان سهام‌داران آذرآب گفت: اختلاف نظر بین سهامداران، کارگران این مجموعه را دچار مشکلاتی نظیر پرداخت نشدن چندماه دستمزد و بلاتکلیفی کرده است.

وی افزود: از اینکه در ایام بحرانی آذرآب، هیأت مدیره و مدیرعامل و مدیران اصلی در شرکت حضور ندارند و این شرکت بزرگ با سرپرستی موقت اداره می‌شود، بسیار متعجب هستم.

یاوری با بیان اینکه آذرآب فقط یک کارگاه نیست، بلکه یک بنگاه اقتصادی است، گفت: آذرآب ظرفیت بسیار بالا با توانمندی‌های خاص برای ساخت پروژه‌های بزرگ نفتی، پتروشیمی، پالایشگاهی و سایر نیازمندی‌های کشور را دارد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از همه مهمتر، این شرکت از سرمایه و نیروی انسانی بسیار ماهر، مجرب، توانمند و دلسوز برخوردار است که در ساخت مهمترین سفارش‌ها و قراردادها به شرکت، امتحان خود را پس داده‌اند.

وی درباره دلایل بروز مشکل در آذرآب، گفت: نبود سفارش کار و منعقد نشدن قراردادهای بزرگ ازجمله دلایلی است که این مشکلات را به وجود آورده‌اند.

یاوری در مورد معوقات کارگران این شرکت و زمان پرداخت آنها، گفت: معوقات کارگران که مربوط به پایان مردادماه است، طی هفته جاری پرداخت می‌شود و کارگران فقط حقوق شهریور ماه را طلب دارند.

نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به بحران‌های واحدهای تولیدی، گفت: بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده شرکت آذرآب بی‌توجهی فراوانی به وظایف سهامداری خود نشان‌ می‌دهد. کارگران به شدت از این موضوع  نگران و گله‌مند هستند. این بانک در شرایط بحرانی فعلی باید به وظایف خود به عنوان سهامدار اصلی اهتمام کند.

یاوری گفت: از مسئولان استان و اعضای شورای تامین و به‌طور خاص از نیروی انتظامی که مدبرانه و برادرانه، با مدارا و دلسوزی با کارگران  معترض آذرآب مواجه شده‌اند، تشکر می‌کنم.

 

نظر شما