شناسهٔ خبر: 35824298 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزیر نفت:

اواخر امسال یا اوایل سال آینده همه بخش دریایی 27 فاز پارس جنوبی پایان می‌یابد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا - وزیر نفت با اشاره به اینکه عملیات طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی امسال آغاز می‌شود، گفت اواخر امسال یا اوایل سال آینده همه بخش دریایی 27 فاز پارس جنوبی پایان می‌یابد و پالایشگاه فاز 14 نیز سال 1400 تکمیل می‌شود.
به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز (16 مهرماه) در آیین آغاز به‌کار پنجمین کنگره بین المللی راهبردی نفت و نیرو در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با ابراز خوشحالی از حضور در میان همکاران صنعت نفت و قدردانی از برگزارکنندگان این کنگره درباره تعیین تکلیف توسعه میدان‌های مشترک اظهار کرد: ما در میدان گازی پارس جنوبی حرکت بزرگی کردیم و ان‌شاءالله تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده همه بخش دریایی 27 فاز پارس جنوبی پایان می‌یابد و پالایشگاه فاز 14 نیز سال 1400 تکمیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه عملیات طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی امسال آغاز می‌شود، افزود: ما می‌خواستیم این کار را به دلیل استفاده از فناوری فشارافزایی در دریا با شرکت فرانسوی توتال انجام دهیم که متأسفانه در اعمال تحریم‌ها، هم توتال و هم شرکت سی‌ان‌پی‌سی‌آی چین کنار رفتند، حرفشان هم دوستانه بود و ما هیچ بحث و دعوایی با یکدیگر نداشتیم. شرایط تحریم به گونه‌ای بود که آنها نمی‌توانستند و نمی‌خواستند؛ فکر می‌کردند نمی‌توانند کار کنند و به هر حال کنار رفتند.
وزیر نفت با بیان اینکه وضع ما در فازهای میدان گازی پارس جنوبی بسیار خوب است، ادامه داد: امسال تا آخر سال نزدیک روزانه 70 میلیون مترمکعب گاز شیرین از این فازها وارد شبکه خواهیم کرد.
این خبر در حال تکمیل است ...

نظر شما