شناسهٔ خبر: 35789019 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

جزئیات ساخت مسکن «ریزِ» استیجاری در تهران

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران: در شهر تهران با ساخت واحد‌های کوچک می‌توان شانس خانه دار شدن خانوار‌های کم درآمد را افزایش داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
حاجی علی اکبری در مصاحبه تلفنی با شبکه خبر با اشاره به طرح‌های جامع مسکن در سال‌های گذشته گفت: در حال تدوین طرحی هستیم که به هیئت وزیران و مراجع ذیربط ارائه دهیم تا بتوانیم شانس افراد کم درآمد را برای خانه دار شدن افزایش دهیم، با ساخت واحدهایی بین ۲۵ تا ۴۵ متر با فضا‌های اشتراکی که می‌تواند در مجموعه‌ها وجود داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: در این طرح شهرداری و دولت به عنوان سازنده عمل نمی‌کنند بلکه ناظر و تسهیل گر طرح خواهند بود.

اما به گفته کارشناسان این طرح کاملا با الگوی زندگی و خانواده سالم، طبق فرهنگ و سنت ایرانی- اسلامی در تضاد است و اجرای چنین ایده هایی بی توجه به تبعات مختلف آن در آینده، خود مسئله‌ای سربار مسائل دیگر شهرهایی مثل تهران خواهد شد، زیرا در عمل با فلسفه خانه که محل آرامش و آسایش و موجب امنیت شناخته می شود، در تضاد کامل قرار دارد و تبعات اجتماعی و روانی نامشخصی به دنبال خواهد داشت.  از سوی دیگر واحدهای کم متراژ تنها مناسب افراد مجرد است و قطعا زندگی تجردی را ترویج خواهد کرد. بر اساس رای کارشناسانِ خردمند حداقل متراژ مناسب برای خانوار 2 نفره، 70 متر است. 
 
<div id="video-display-embed-code_239450" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/734536/239450?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما