شناسهٔ خبر: 35713685 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار منطقه ۱۰ خبر داد:

بازگرداندن معابر شهری به شهروندان

شهردار منطقه ۱۰ گفت: طرح ضربتی برقراری انضباط شهری در راستای حذف اغتشاشات و آلاینده های محیطی با جلوگیری از فعالیت دستفروشان و بساط گستران در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح ضربتی برقراری انضباط شهری، ساماندهی اصناف و بند۲۰ با هدف تامین رفاه حال شهروندان و در راستای حذف اغتشاشات و آلاینده های محیطی با جلوگیری از فعالیت دستفروشان و بساط گستران در معابر اصلی و عمومی، ساماندهی اصناف، حذف زوائد بصری و برقراری انضباط شهری به همت اداره ساماندهی منطقه ۱۰ و با همکاری دستگاه های قضایی و پلیس راهور در نواحی سه گانه در حال اجراست. 

حسین بحیرائی شهردار منطقه با تاکید بر ساماندهی معابر و رفع سد معبر دستفروشان و وانتی ها با همکاری ارگان های ذیربط گفت: معضل سدمعبر اصناف موجب بروز اغتشاشات بصری است که با انواع و اقسام نمونه های سدمعبر از قبیل سدمعبر توسط صنوف، وانت بارهای دوره گرد و ثابت، ریختن مصالح و نخاله های ساختمانی و آهن آلات اطراف ساختمان های در حال ساخت، نصب داربست‌های فلزی در پیاده‌روها بدون مجوز و رعایت نکات ایمنی و ... مواجه هستیم و می بایست این موضوع با همکاری کلانتری و اعمال قانون پیگیری و رفع شود.

وی با اشاره بر این که عمده سدمعبر در منطقه ۱۰ از سد معبر اصناف هستند ادامه داد: با اجرای طرح ضربتی برقراری انضباط شهری، ساماندهی اصناف و بند۲۰ که به مدت یک ماه در نواحی سه گانه ادامه دارد تا کنون موفق به پاکسازی معابر پرتردد سطح منطقه از سد معبر در خیابان های سبحانی، سی متری جی، زمانی، جیحون حدفاصل هاشمی تا کمیل و هاشمی حدفاصل یادگار امام (ره) تا رودکی شده ایم. 

شهردار منطقه ضمن قدردانی از تعامل مقامات قضایی و پلیس راهور در اجرای طرح مذکور تصریح کرد: با کنترل روزانه و مستمر معابر تحت مدیریت اداره ساماندهی و همکاری نیروهای اجرایی مستقر در نواحی و نیروهای معبربان، بر مساحت معابر بازگردانده شده به شهروندان افزوده می شود.

بحیرائی به اهمیت حقوق شهروندی تأکید کرد: سد معبر موجب تجاوز به حقوق شهروندی است و متخلفین علاوه بر نقض حقوق شهروندی موجب اخلال در  زیبایی شهر، آسیب‌رسانی به شهر و تهدید سلامت اجتماعی شده و مشکلات عدیده‌ای را پدید می آورند اما بعضا نیروهای اجرایی در هنگام انجام وظیفه در مواجهه با شهروندان قرار گرفته و این موضوع شهرداری را در مقابل متخلفین دچار اشکال می کند و این در حالی است که طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، شهرداری مکلف به جلوگیری و رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن به وسیله ماموران خود است.
به گفته وی در اجرای این طرح هیچ گونه توقیف اجناس نداریم و صرفا در خصوص سدمعبر وانت بارها با همکاری پلیس راهور، خودروی مربوطه به پارکینگ راهنمایی می شود.

نظر شما