شناسهٔ خبر: 35533883 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال؛

بازگشت فرکی به اهواز و نبرد صدرنشین در شهر اولین ها

خبرگزاری صداوسیما

مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاههای کشور با برگزاری 2 بازی درشهرهای مسجدسلیمان و اهواز پیگیری می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، هفته پنجم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور سوم مهرماه با برگزاری چهار بازی درشهر‌های سیرجان، مسجدسلیمان، تهران و جم آغاز می‌شود.

در ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان، تیم صنعت نفت آبادان میهمان تیم تازه لیگ برتری شده گل گهر خواهد بود. در این بازی شاهد نبرد تفکرات ۲ مربی کروات خواهیم بود.

وینگو بگوویچ بیش از ۱۵ سال است که در ایران حضور دارد و با توجه به سابقه مربیگری در تیم فولاد، شناخت بسیار خوبی از فوتبال خوزستان دارد و همین مسئله کار طلایی پوشان را سخت‌تر می‌کند. گل گهرسیرجان هنوز بردی را دشت نکرده است و با سه تساوی و یک باخت در رده سیزدهم جدول قرار دارد. وینگو می‌خواهد با استفاده از امتیاز میزبانی و حمایت هوادران خودی امتیازات کامل بازی خانگی را کسب کند. درآنسوی میدان صنعت نفت با یک برد و ۵ امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد و با اندیشه کسب امتیاز به سیرجان سفر می‌کند. زردپوشان در هفته‌های گذشته نشان دادند که به راحتی به حریفان امتیاز نمی‌دهد. دریافت ۳ گل در ۳ بازی آمار بسیار خوبی برای نفت نیست و اسکوچیچ اگر می‌خواهد امسال تیمش مدعی باشد باید فکری برای برطرف کردن این مشکل کند. این ۲ تیم دربازی تدارکاتی پیش از فصل مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند که می‌تواند تجربیات آن بازی در موفقیت دردیدار این هفته به آن‌ها کمک کند.
شهر خودرو تیم صدرنشین مسابقات در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان میهمان شاگردان مهدی تارتار خواهد بود. دیداری که با رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود؛ نفت مسجدسلیمان در ادامه بازی سخت ابتدای فصل خود این هفته باید به مصاف تیم خوب یحیی گل محمدی برود. نماینده خوزستان تا این هفته نشان داده است که تیم ضعیف فصل گذشته نیست و با هدف پای به لیگ نوزدهم گذاشته است. سرمربی نفت برای نتیجه گیری دراین بازی ابتدا با از کار اندختن خط هافبک شهر خودرو اجازه رسیدن توپ به مهاجمان این تیم را ندهد. یونس شاکری مهاجمی نیست که فرصت‌ها را از دست بدهد. شاکری در لیگ برتر هجدهم با زدن ۱۰ گل، نقش مهمی در صعود نماینده خراسان رضوی به لیگ قهرمانان آسیا داشته است. به نظر می‌رسد که مهدی تارتار با توجه به عملکرد خوب بازیکنانش با همان ترکیب بازی با سپاهان به این دیدار برود که تنها علامت سوال آن حضور و یا عدم حضور سوشا مکانی به دلیل مصدومیت است. البته نفتی‌ها به غیر از سوشا، حبیب فرعباسی را روی نیمکت دارند که در سه هفته ابتدایی عملکرد خوبی از خود نشان داده بود. سرمربی نفت امیدوار است تلاش مسئولان باشگاه نتیجه بدهد و بازی این هفته نیز با حضور تماشاگران برگزار شود.
غیبت تماشاگران نفت به ضرر این تیم است و این فرصتی ایده آل برای شهر خودروست تا بدون فشار هوادران حریف در زمین حضور پیدا کند. شاگردان یحیی گل محمدی هفته گذشته سه امتیاز را به قرمزپوشان فولاد تقدیم کردند و برای حفظ صدرنشینی راهی جز کسب پیروزی درمسجدسلیمان ندارند. از دست دادن امتیاز دراین هفته ممکن است، باعث شود تیم‌های دیگر بجای شهرخودرو در صدرجدول قرار گیرند. همه مدعیان قهرمانی لیگ، دوست دارند این هفته نفت مسجدسلیمان پیروز شود.
تیم فولاد خوزستان نیز روز چهارم مهرماه در ورزشگاه اختصاصی خود میزبان تیم پیکان تهران خواهد بود. سرخ پوشان دیار کارون که پس از پیروزی هفته گذشته برابر شهرخودرو انگیزه دو چندان گرفتند، می‌خواهد به روند خوب خود تداوم ببخشد. مردان جواد نکونام این هفته از تیم حسین فرکی، سرمربی سابق خود پذیرایی کنند. فولاد و فرکی روز‌های خوبی را با هم داشتند. سرخ پوشان در فصل ۹۳-۹۲ با هدایت حسین فرکی قهرمان لیگ برتر شدند.
فرکی که از محبوبیت خاصی در اهواز برخوردار است می‌داند در مقابل فولاد کار راحتی نخواهد داشت. پیکان در هفته‌های اخیر نمایشی تهاجمی از خود به جا گذاشته بود، در هفته چهارم موفق شدند در نمایشی باورنکردنی در ورزشگاه خانگی اولین پیروزی خود را با ثبت شش گل مقابل ماشین سازی تبریز رقم بزند. آن‌ها به تیمی تبدیل شدند که تعداد گل‌های زده خود را دو رقمی کردند. شاگردان حسین فرکی پس از شکست مقابل شهر خودرو در هفته اول، برابر نساجی ۳ گل، شاهین بوشهر ۱ گل و ماشین سازی ۶ گل به ثبت رساندند تا روحیه بالای این تیم در بخش تهاجمی کاملا نمایان شود. فولاد خوزستان برای موفقیت دراین بازی باید ارتباط خط هافبک و حمله پیکان را قطع کند. فراز امامعلی و شهریار مقانلو مهاجمانی هستند که از کوچکترین غفلت نهایت استفاده می‌برنند و چشم پوشی از آن‌ها توسط مدافعان فولاد خوزستان می‌تواند باعث رقم خوردن دومین شکست خانگی این تیم شود.
به هرحال فولاد خوزستان برای حفظ روند پیروزی‌های خود راهی جز موفقیت مقابل سرمربی خود ندارد.

نظر شما